Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

tirsdag 21. desember 2010

Jeg tror jeg får verdens beste julegave

Noen ganger er det helt fantastisk å glede seg til jul. Er nok mange år siden jeg har gledet med til jul på den måten jeg gjør i år.
Den første er at jentene mine kommer hjem til jul, og den andre er :

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::( dette er en trommevirvel )::::::::::::::::::::::::::

At den andre juledag blir det familieforøkelse i Isakstua.
Da flytter nemlig Odin inn til oss.
Odin ble født 31.oktober i Hattfjelldal.
Jeg har egentlig siden Draumur kom til oss ønsket meg en hund til. Både for hygge og sosial gevinst.

Først fikk vi tilbud om en liten islendermann fra Marianne.
Skulle så gjerne sagt Jaaaaa! Men siden min mann skal gå av med pensjon den 1.mars var det litt tidlig.
Og gjett om jeg angret!!!! Han var jo bare sååå skjønn...

En kveld forrig uke satt jeg og kikket på nettet, og fant et islender kull i Hattfjelldal.
Litt langt unna, men jammen ville jeg ringe.
Jo, en hannvalp igjen .. Odin.( sønnen til Hera)
Men med levering 1.juledag var jeg litt i tvil.. Dette er jo også litt tidlig..
Men plutselig ordner det meste seg.. leieboerne våre sa opp, og vi fikk inn igjen en dame som en periode skal være hjemme på dagtid. Dagtid !!! jippi!!!

Jeg snudde meg rundt og sendte en melding.
"Kan du være dagmamma for en liten valp i 7 uker??"

Og tenk, jammen synes hun det var hyggelig..
Plutselig løser det meste seg...
Siden Odins eiere skal nedover 2.juledag også, så løser jo dette seg helt fantastisk....
Så nå skal vi bruke jula på å bli litt kjent med Odin.
Stakkars Draumur, han aner ingenting og går her og aner fred og ingen fare....
Vi er jo spennt på hvordan det skal gå med to gutter i hus, hvordan Draumur skal takle å bli "onkel" og veileder.
Men her får veien bli til mens vi går...

Nå skal vi pleie Draumur og treningen hans, Odin og hans trygghet..Samtidig som vi har planlagt å kose oss gløgg ihjel.
Men NÅ har vi nok dyr.. 2.hunder, 2.katter og akvarie er nok her i gården....
Her er noen bilder av skjønnheten.....

Så blir det forhåpentligvis noen fine bilder av gutta sammen etterhvert...
Og jeg må bare si det. Det var nok meningen at vi skulle ha Odin. Jeg kikket inn på Hera`s blogg og hvem hadde kommentert valpekullet?
Jo jeg hadde kommentert en skjønn liten valp som heter Odin :-) og nå er han vår !!!!!

Og er det noen som vil ha en liten frøken så er noen av søstrene til Odin uten eiere ennå..
Se på bloggen til Hera, eller se på FINN !!!!
Dette skal bli en herlig jul med unger, hunder og famile!!!

9 kommentarer:

  1. Så nyyydelig, gleder meg til å hilse på dette nøstet. (skal gjemme alle sko :-))

    SvarSlett
  2. Næmmen! Så koselig da!!! Gratulerer med verdens herligste familieforøkelse! Odin er en herlig bamse :-))

    Det blir spennende å høre hvordan det går med ham og Draumur... Håper det går fint!

    GOD JUL!

    Hilsen Balder og matmor Irén :-)

    SvarSlett
  3. Det var vel verdens beste julepresang!!! Og så moro når alt liksom har stemt. Dette må bli bra :o) Gleder meg til å høre mer fra dere - når du får tid.. ;o)

    GOD JUL!

    SvarSlett
  4. Helledussan så fin! Ja, da blir det artig å følgja med på den første tida...

    Du får ei flott jul og kosa dåke masse!

    SvarSlett
  5. Du TROR du får verdens beste julegave Ellen?? Halloooo da, du VET du får verdens beste julegave!! Gleder meg til å hilse på nøste..Vi må nok ha en langhelg i Lillehammer om ikke så lenge kjenner jeg!

    SvarSlett
  6. Å, for en herlig julepresang - bedre kan det vel ikke bli!!! Og han er jo helskjønn, da....Skal bli spennende å høre åssen det går med Draumur og Odin - ja, og alle de andre dyra deres...:-) Dem kommer til å kose seg gløgg i hjel alle sammen!!!!

    GOD JUL!

    SvarSlett
  7. Tusen takk alle sammen.. Nå skal vi feire jul her hjemme den 23. med jentene, Odd Idars barn og barnebarn, og samboerene til mine døtre. Så setter vi nesen nordover til Otta til mine foreldre. Vi blir der til 1.dag kveld eller 2.dag morgen. Så er det bare å forte seg hjem og være klar for å ta imot Odin.. Og jA, vi gleder oss veeeeldig. Hadde sikkert Draumur gjort også om han bare hadde visst.....

    SvarSlett
  8. FOR er herlig julepresang! Det er bare en ting og si: GOD JUL! :-)))))

    SvarSlett
  9. Så nydelig!!! Gratulerer med verdens beste julepresang, så heldig du er:o)))
    God jul i stua!!!

    SvarSlett