Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

mandag 13. desember 2010

Gutten i farta

Etter at vi kastet bort ballene våre i snøen, investerte vi i en oransje frisbee.. DEN flyter ganske bra oppe snøen, slik at vi begge kan vinne den igjen( smart....)

I dag begynte vi å trene igjen også... matmor er lei av å sitte i ro.
Etter at vi nå har vært borte i 3 uker, merket jeg at Draumur var utrolig gira over å komme dit igjen.. Men med sprayboksen vår( pet corrector) på innerlomma var jeg spent på hvordan det nå ble.
Jammen var Draumur flink. En liten boff, en spray( den har bare en slik hysj........ lyd) også var det stille HELE treningen...
Draumur viste med hele seg at han er en tryggere hund.. Ørene sto opp, blikket tryggere og gutten har mer oversikt over situasjonen.. Selv når en liten gneldrehund satte i gang var Draumur stille...
Stolt kan du tro :-)

Det er noen hunder som har fått lus i brukshundklubben.
Vi tok oss en sjekk hos dyrlegen etterpå, bare for å være sikker.....
Ingen egg, ingen lus, deilig.........( det er jo 3 uker siden vi var der, så da skulle man kunne se det)

Nå kan vi bare glede oss til i morgen, da er det nemlig agility trening igjen..
Lenge siden sist... Matmor som må love alle hjemme og ta det med ro et par uker til...
Men nå er det jo Draumur som skal jobbe da...
Vi gleder oss......

2 kommentarer:

  1. Hva for en spray er det??? Den skulle visst jeg hatt til mine, også...hmm....

    SvarSlett
  2. Den heter "pet corrector". kjøpte den på dyrebutikken: Draumur liker den ikke! Sist vi var på brukshundklubben var det helt tyst.... DET var deilig... Hjemme er han flink fra før... Men andre hunder er skumle. Nå kan de bare få være skumle,uten at han eplekjekken skulle bjeffe...

    SvarSlett