Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 30. desember 2017

Ett nytt år er snart omme

Blir alltid litt nostalgisk ved årets slutt..
Tenk på alt jeg kunne gjort, gjort annerledes, bedre, flottere, grundigere, latt være, kunne oversett, kunne valgt annerledes osv.

Har jeg brukt 2017 på det beste... Tja.. både og antagelig. Ett nytt år av mitt liv. Et viktig år, like viktig som resten av årene i mitt liv. Det er jo de til sammen som blir livet mitt.
 Det er når disse tankene kommer jeg kan grave seg litt ned. Menge ting kunne nok vært gjort noe annerledes. Da tenker jeg ikke på de store ting. Jeg har en jobb jeg trives i, har en god utdanning og har gode relasjoner til de rundt meg for det meste.. Men det er de små ting...
Det å klare å glede seg over de små ting i hverdagen, se de rundt meg som trenger en klapp på skulderen, stille opp for de som trenger litt ekstra. Rett og slett være et godt menneske. Der kunne jeg nok gjort mye mye mer..
Man kan lett unnskylde seg i at jobben krever mye, formen ikke er på topp, det er travelt.. osv. Men det er jo egentlig akkurat det det sier.... unnskyldninger. Jeg tror på de små valgene i hverdagen. Prøver å se de små ting og glede meg over dem, bry meg om og hjelpe til. Men jeg er ikke bedre jeg heller, enn at unnskyldningene blir brukt og misbrukt.
En ting er sikkert, jeg har mye å glede meg over, og det er kunsten. Se på det gode, og prøve å ikke gi det andre for stor plass. Får man til det blir hverdagene mye bedre enn de kan bli.
Det å se de små ting, gode ord, hyggelige mennesker, rekke ut en liten hånd til noen som trenger det. Ikke hver dag, men så ofte jeg kan.

Jeg har to barn jeg er umåtelig stolt av, begge gjort sine store valg i 2017, som nok vil påvirke innholdet av 2018. Store ,voksne valg som gjør en mamma varm om hjertet...
Takk for at dere er som dere er jenter, ønsker dere et fantastisk 2018 !!

Gutta har dere alle fulgt året gjennom, men alle våre opp og nedturer.
På agilitybanen har jeg mange utfordringer. På slutten av sesongen sleit jeg med motivasjonen. Skal jeg drive med agility MÅ og SKAL det være gøy.
Absolutt stolt av resultatene. Therron med to Championat og et svensk ag championat attpå. Men for meg handler agility om så mye,mye mer. Det å ha det hyggelig, føle støtte og glede og ville hverandre vel. Jeg synes det er så inspirerende å se at andre oppnår små og store seiere. Men glemte kanskje litt meg selv. Hva gir meg motivasjon og glede ? Hvordan finne igjen gløden og gleden. Mye av det får jeg gjennom alle dere jeg møter rundt om i landet på stevner, og ikke minst de jeg trener med hver uke, mine fantastiske treningskamerater som gjør hver trening hyggelig og positiv... Et kveldskurs med prestasjonspsykologi var en tankevekker. Her har jeg mye å gå på, takk for sparket, Eva Wergård.. Der traff du.

Jeg har bestemt meg for å gå ut av styret i hundeklubben. Bruke energien min å på trening og instruksjon. Lære mer hund. Gjøre det jeg synes er morsomt, som gir meg energi. Jeg mener klubber er viktige, de gjør en stor jobb som vi skal støtte opp om. Men nå får noen andre ta administreringen. Jeg må være litt egoistisk og tenke på meg selv. Hva gir meg en pluss i hverdagen? Litt dårlig samvittighet, men det er det riktige nå., for meg.

Jeg lover å prøve å være en best mulig utgave av meg selv.
Jeg lover å prøve..så veit jeg at jeg ikke vil klare det hver eneste dag, hver eneste time.. Men ved å ha fokus på det.. vil jeg i hvertfall prøve

Takk til alle dere som var med på å gjøre 2017 til et godt år. Det herligste jeg veit om er når folk sender en melding, ringer og sier... har du kaffe?? og så dukker de opp. Gjør det flere.. :-)

Så gleder jeg meg til sommeren med nye utflukter med det lille huset.( bobilen) Nye reiser, opplevelser og minner med gubbe og bikkjer.

Mine agilitymål for 2018 er.
Therron skal ha løpende felt på plass. ( vi har i hvertfall jobba mye for det) og da kanskje være med på uttaket i 2018?
Odin har jeg håpe om et cert til.... og da et championat..  han bir veteran i 2018, men vi må håpe .-)
For Snorri håper vi på god helse.. Noen bekymringer har vi, men vi håper..

Så blir det nok noen rally lydighetskonkurranser også.. om helgene strekker til.

I morgen feirer vi med gode venner, så derfor får vi si det i dag.

Takk til alle dere som har vært med i 2017, ønsker dere alle et riktig godt nytt år.. Vi sees i 2018



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar