Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

onsdag 11. mai 2011

Prøver på nytt: Hjelp, jeg har fått en vannhund i hus!

I går kjøpte jeg et lite basseng til gutta. Det gikk omtrent 5 minutter før Odin var frelst.Akkurat som han kom ut av skapet, ble forvandlet til en Islandsk vannhund.
( coolt navn forresten)Odin "bodde" i bassenget hele dagen. Å leke seg med vann var kjempegøy! Draumur var ikke så sikker, bare se:



Her er det bare å hoppe uti:


Går det an å grave bort vann tro?? Veit det i hvertfall ikke før man har prøvd.


Dette var heerlig. Odin tar fart, hopper opp i bassenget og koser seg. Deilig å få avkjølet pelsen litt også.


Slik er det hjemme hos oss, en kaster seg uti nye ting, mens den andre må vente litt og være sikker på at det nye er trygt og greit. Da er det godt å ha en lillebror som elsker alt nytt og spennende


Kom igjen da Draumur, dette her er kjempeherlig!


Blir litt nysgjerrig på hva som skjer der oppe i den grønne balja.


Noen som ser oss da tro??


Hmm, Draumur sjekker om det er "bare" vann oppi dere. Odin er jo helt gal...



Jeg drakk ikke bare, ble litt våt på labbene også.



Vann er jo bare helt fantastisk!! Gleder meg til å bade i hele sommer :-)

6 kommentarer:

  1. Heeeeerlige bilder Ellen!! Skjønne skjønne guttene..Gleder meg såå masse til å treffe dere igjen! På skogtun er det forresten perfekt å bade for en islandsk vannhund!

    SvarSlett
  2. Men du må fikse bloggen din Ellen, så du får STORE bilder ;)

    SvarSlett
  3. hehe, så morsomt å se :-)
    Der jeg var på besøk for å møte en islandshund hadde de også en hagedam som blei flittig brukt som badedam for islendingene, men ikke av lundehunden som de også hadde.

    SvarSlett
  4. Å, så herlig!! Skal se at Draumur snart blir smittet av iveren til Odin og kaster seg uti det...eller oppi det..hehe...

    Tror jammen jeg skal kjøpe et sånt et basseng, jeg også....:-))) (Skulle egentlig ha gjort det i fjor ;oD)

    SvarSlett
  5. Ja, detter så jo riktig smart ut. Godt og få avkjølt seg hjemme også.
    Ser ut som Odin er bitt av vannbasillen.
    Vinur elsker også vann, og kaster seg ut i alle bekker og dammer. Og han går uti og svømmer som den naturligst ting i livet.
    Mulig vi må anskaffe oss et lite basseng hjemme, vi også.

    SvarSlett