Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

onsdag 4. mai 2011

Mai i Isakstua

Her er det full fart om dagen. Mye som skjer, men det er vel typisk mai.
Til helga venter vi 6 (danse)russejenter som skal innom og sove noen timer, dusje og forhåpentlig spise litt. Minstejenta mi er russ ( hjelp, hvor har årene blitt av??)
De får det sikkert kjempemorsomt på russetreff, men jeg regner med at det er godt å komme under ei varm dyne innimellom.( i dag var det en kuldegrad på morran)

Siden Mette ikke bor på Lillehammer, er det deilig å kunne stille opp for jentene. Så vi skal være sjåfører ( til alle døgnets tider vil jeg tro..) og frokostlagere.
Skal bli hyggelig å bli kjent med min datters venninner.

Ellers har jeg muntlig eksamen fredag(nå gleder meg til at den er ferdig).

Odin har fått lekt seg på agilitybanen. Han har fått løpe gjennom tunellen, og gått over hopphinderene med pinnen liggende på bakken. ( han har jo lovet meg å bli en god agilityhund !!)

Draumur kommer seg stadig, blir mer og mer trygg,vippa er snart i boks( om enn under sterk tvil av han som gjennomfører hinderet).

Draumur framstår som en mye mer sosial hund. Han tar kontakt med fremmede mennesker, og ønsker oppmerksomhet og kos.. Ikke lenge siden han kunne gå rett forbi mennesker som prøvde å få kontakt, eller rett og slett rygga om noen ville klappe.. Så vi fortsetter på stigen vår, steg for steg....

Odin har blitt en stor og sterk gutt. Har nok blitt tyngre enn Draumur allerede, og for en pels!!! Odin blir nok en skikkelig kraftig Islandshund. Lettlært og koser seg når han trener. Odin sitter nå selv om jeg går unna, kommer på plass, flink på tilkalling og kan kommandoen "ligg".
Matfar skal ha med seg Odin på sporkurs neste helg.Det blir spennende.

Ellers nyter vi våren, og gleder oss til vi skal på treff i Marnardal( ja eller like ved i hvertfall) og på Frya..

Ha en flott vårhelg alle sammen! og til helga er jeg ferdig med eksamen!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Når ungene har flytta ut, går årene veldig fort. Iallefall føles det slik.
    Det blir nok kjekt å få komme hjemmom og få både mat og ei seng når man er russ. Håper været bedrer seg litt, slik at de ikke blir så våte og kalde.
    Og Odin er flink i treninga. Det er mer enn jeg kan si om Vinur for tiden. Hen er nå en bestemt kar i puberteten, som går litt egne veier og tar seg til rette. Så her må vi være både strenge og bestemte. Matlysten er også varierende, men tror vel helst han venter på noe bedre, da han i blandt har fått litt vom.( det er snadder det )
    Lykke til med eksamen, og ha ei fin helg !

    SvarSlett