Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

tirsdag 10. juli 2018

Snorri har løpt over regnbuen

En bauta har forlatt Isakstua i dag. 


Snorri har slitt med ryggen en tid og det har ikke vært lett. I dag måtte vi ta det værste valget en hundeeier må ta.. Så nå skal vi leve på alle de gode minnene du har gitt oss.. og de er det mange av.

Når jeg skal spole tilbake må jeg si at Snorri kan beskrives med ett ord : 100%

100% vakker.. Ingen stortrivdes i ringen slik som Snorri, han satte brystkassa frem og viste hvor flott han var. og det var han. Verdens flotteste Islandshund. 

100% lojal. Snorri var født lydig og lojal. Han var alltid  stole på. Snorri var den trygge som kunne møte de usikre hunder, Snorri viste frem på kurs, Snorri kunne man bare rett og slett stole på.. alltid


100% alltid.. Når Snorri gikk agility, lydighet, ja egentlig samme hva han har drevet med. ALLTID full innsats, aldri halvgjort eller ugjort.. alltid 100%.. med kallenavnet traktor.. for her gikk det unna, det skal jeg si dere, flytt dere, her kommer Snorri.. Derfor har det jo liksom alltid skjedd noe rundt deg.. blir slik når det alltid skulle være full trøkk. Men stilte alltid opp om noen trengte en hund å gå med, ville prøve agility med en flink hund.. Du var alltid klar.. og ga 100%


100% klar for alle damer.. Ja kan nok være litt slitsom noen ganger, for jammen var han alltid 100% på der også.. Snill og god, men alltid klar for gode damelukter. 

100% omsorg. For en flott kar som tok i mot Therron. Tok han under sine vinger og oppdro han etter husets regler. For et forbilde.

100% glad i mat.. Denne karen har alltid spist alt han har kommet over. Ja eller nesten alt da. Gulrøtter og agurk og slik kunne han gjerne avstå fra.. Det var den eneste maten han ga til Odin.

100% lynne... aldri har jeg vært borti en hund med så stabilt lynne.. Alltid rolig, stabil, sindig, men samtidig alltid klar for nye eventyr. Her har noen gjort en god jobb før vi fikk deg også.. Tusen takk for tilliten Tulla, denne gutten har vært helt fantastisk og et resultat av god og fornuftig avl.

Nå skal du ut på egne eventyr Snorri, og vi får klare oss så godt vi kan, uten vår bauta. Håper virkelig du har det bra der du løper på himmelbuen..

7 år er ikke mye, men vi har fått 7 år fylt med gode minner. Jeg skal nå ta med meg alt du har lært meg og forvalte det så godt jeg kan. Håper andre skal få være med å glede seg over hvilken flott jobb du har gjort med meg.

Tusen takk, vi vil alle savne deg 100%

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar