Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

onsdag 23. desember 2015

Den største glede man kan ha, er å gjøre andre glad...

Ja,ja, i år gikk var det jeg som skikkelig  gikk på limpinnen... Litt typisk meg..
Som alle andre meldte jeg meg på masse adventskalendere før desember. Mister oversikten og ble faktisk litt "angrende" på min litt overivrige påmelding først i desember.
Men en kalender har jeg som dere sikkert har oppdaget, vært trofast å delt hver gang jeg har sett det, nemlig Haslenissekalenderen. Men fulgt med på svarene..... nei det har jeg ikke fått tid til..

Plutselig dukket det opp en pakkelapp fra Hasle, jøss.... har jeg vunnet???
Går det an?? Jeg som ALDRI vinner??

Ja,ja, var ikke mye hjelp å få når man åpnet pakken. En nisse pakket inn i Bobleplast, uten noe form for brev el.. Dægen, vant jeg?? Herlig, første gang jeg har vunnet noe som helst..
Coolt, og en ekte Haslenisse..... :-) stor var han også, mot de små jeg hadde her hjemme fra før...
Jeg som er en nissesamler og på toppen av alle Nisser er Haslenissene.... Har du ikke kjennskap til Haslenisse i hus, bør du ønsker deg en, det er en som er "ekte" nisse.

Spredde det glade budskap til alle og takket Hasle for den fantastiske nissen...( ja som skikk og bruk er når man får noe)
Ja, den som ble brukt på alle julebildene i år...

Men jeg er også innehaver av en herlig familie.. :-)
Etter hvert begynner hintene på facebook , var det ikke et gjennombrudd på vinnerlykken nå heller??
Hva er det som ulmet rundt her?? Med et par søsken som er overkreative noen ganger..så burde jeg kanskje være litt på vakt?? 

Med min distre uvitenhet har jeg gledet andre i denne adventstiden... uten å vite noe selv... og nå har de gledet meg.... for jeg har FÅTT en Haslenisse av min storesøster..., ikke vunnet...
faktisk

Altså: Evig eiet ; DÅRLIG VINNERLYKKE

Nå skal jeg kose meg og nyte at jeg har så flott familie... og Haslenissen skal jeg nyte i maaaaange år.. De andre to har jeg faktisk hatt i snart 30 år...( de var julegave fra en av mine første sjefer.)

Med godfølelsen i magen og viten om å ha gledet noen i advent... så skal vi i kveld feire jul med jentene i kveld og se på de flotte nissene . Avslutter med et flotte bilder av min herlige familie..

Jeg er glad i dere, gærninger  !!



1 kommentar: