Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 13. september 2014

Snart 3 mnd gammel

Utrolig hvor fort man tilpasser seg hverandre.
Plutselig er det helt naturlig å kikke litt ekstra ned før du setter ned foten... ja i tilfelle det er en liten dott som ligger der på gulvet. som kanskje spiser litt på skolissene dine, eller som bare tok seg en liten hvil .
Odin og Snorri er i full gang med oppdragelsen, og det virker som de også har akseptert at de plutselig er tre. Odin tyr også nå bort til lillegutt og passer godt på.

Therron elsker også de store "brødrene" sine. Han elsker å kaster seg ut i leken, være med og heie når de to store bryter og tester kreftene. Når han ser muligheten, prøver han å smette inn han også. Være med å vise at en liten kar har store krefter.. Ja, nesten mer krefter enn man klarer å styre...
se bare her:




Ha,ha, står ikke av for en liten kamp denne karen her...
Therron er en flott kar, men jammen er også de to store flinke. Imponert, Odin og Snorri som tar denne lille karen inn til seg, vasker han, irettesetter han, passer på han, og gir han noen utfordringer. Må si at jeg noen ganger holder pusten når han utfordrer Snorri i andre enden av en draleke. Det sier seg jo selv hvem det er som er sterkest.( ikke i viljen og troen men i reelle krefter og størrelse)
Snorri drar noen ganger litt for hardt, hvor lillegutt forsvinner bortover gulvet.. Ja,ja, det går som regel bra, heldigvis. Det å begynne å springe og passe på og være redd for at Therron skal bli skadet har jeg gitt opp. Ja eller lettere sagt aldri begynt. Mye kos og hygge er det i hvertfall.
Therron vokser .. 1,75 kg nå, og beina og pelsen vokser. Vi ser det ikke så godt selv, men når noen sier i fra så ser vi det jo... Se bare på denne kjekke karen:

 
 
Man blir helt betatt.. men..... ikke enkelt å ta bilder når man er så mørk i ansiktet..ikke sant Snorri
Coolt å være med storebror og finne mange spennende ting ute...
 
 
vi kan kose oss sammen.....Jeg gjør bare slik som storebror...  



Jeg må løpe kjempefort om jeg skal klare å følge med de to store gutta, og det kan jeg...

Odin er også med, men ikke alltid han er med når de svart/hvite setter i gang. Da står han heller og passer på-.. sånn litt på siden

og mens gutta raser, skulle mor gjøre en drittjobb. For vi vil ikke tråkke i etterlatenskapene etter karene. Er det lov til å ta bilde av det også?? om jeg pynter det litt da??
Se, nesten kunst..

Litt på kanten kanskje. men flott pynt da....

I morgen er det 3 mnd. kontroll og vaksine hos veterinæren.. Det regner vi med går bra, for karen er kjernesunn.....og elsker å kose. Mange som er innom og koser med de 4.beinte her i huset. Og det blir tatt godt i mot

Sees snart vil jeg tro.. for her skjer det mye hver eneste dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar