Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 19. januar 2014

Nok en nydelig dag i snøen

I dag tok jeg og gutta bilen og reiste på besøk til de 3 damene i Mesnali.
I går gikk vi lang tur, og i dag var det tid for lek og moro. Vibeke har stor hage, så her var det bare å tråkke i veg, lage fine stier, akkurat som en labyrint..på kryss og tvers.. Ja uten truger hadde vi snø langt oppå låret, så litt tungt å gå.. Snart var gjengen i godt driv ( er forresten veldig vanskelig å gå på truger med minst 2 islandshunder som lodd bakpå). Dette her er jo så coolt...
Kom igjen da, mer!!
Selvsagt så var det å stille seg strategisk til å knipse alt man kunne.. Mye snø gjør det selvsagt utfordrende, og en ting jeg vil oppklare før vi begynner: Snorri har øyne... Det er håpløst å få tatt gode bilder av denne gutten i snø. Men da får man knipse desto mer av de andre denne gang..
Morsomt var det for både dem og meg tror jeg. Noen ganger sto jeg skikkelig fast i snøen, ja var vel mest i det jeg lå for å ta gode bilder, og det var 1 meter løs snø. IKKE enkelt å reise seg med kameraet i hånda..  Bildene sier vel sitt vil jeg tro.
Starter med damen som egentlig ikke vil leke i snøen. Jo da, med nok motivasjon blir også gamlemor med.
 obs, der kom lille frøken spinnvill i full fart!

 
Alle må jo se at denne damen hadde en fin dag!
 Onkel Snorri er alltid med på leken, og det synes Snotra er så morsomt

Her er Odin på leit etter resten, de ble nemlig helt borte i labyrinten

Jeg lå oppe i snøhaugen og Snotra ser skikkelig overrasket ut. Hva gjør du her?

Plutselig kom begge damene i full fart rundt svingen

Men hvor ble Odin og Snorri av? Jo der borte??

Odin er en smarting og følger stiene, men ikke Snorri nei, ikke NOE som hindrer den gutten. Nå kommer jeg mor!! Ikke den letteste måten, men det har da aldri stoppet "lillegutt"
Og her kommer smartingen som løp rundt.
og tilhengeren.. Ja eller faktisk hun som pleier å erte på seg de andre og løpe fort fort.. For de kommer jo etter..
Frøya synes også dette var morsomt.


Herlig gjeng! og gutta er høflige, damene først.

Hei,hei her er jeg igjen og jammen har jeg klart å lure med meg onkel en runde til
Odin i kjent driv.. Kjekken!

Samme rase men jammen også veldig forskjellige

Kom igjen da Frøya, stopp!!

 Jammen fikk gamlemor rim i skjegget i dag

I positur er vi også fine..
Eller forfra, hvilken vil du ha?

Nei, ikke noe morsomt å sitte rolig når man kan løpe!!

Måtte bare ha dette med, Har man stilt seg opp har man rett på oppmerksomhet ;-)

Hei mutter`n, dette var morsomt!

Er nok flere enn gutta her i huset som får sove godt i kveld, det gjør nok reveenka også.

Takk for i dag damer, en herlig dag i snøen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar