Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

torsdag 16. august 2012

treningskonkurranse, Snorris første

Ja hva annet kan man gjøre på en torsdag enn å reise til Åsmarka og konkurrere litt?? Åsmarka blandede skulle ha uhøytidelig agilitykonkurranse til inntekt for ny bom, derfor måtte man selvsagt betale "bomavgift".. Odin skulle gå på mellom, mens Snorri skulle gå i Noobe klassen ( ja for de som egentlig ikke kan ;-) )Både hopp og agility selvsagt.. Odin starter med agility, og vi går rett i fella, tunnellen ved siden av mønet.. Ja,ja, disk. Men godt felt på både møne( etter en runde i tunnellen), rett slalominngang, og felt på vippa. Jeg klussa litt med føringen, men Odin jobber på.. Flink er han. Det vi trener på satt i hvertfall ( felt og slalom) Så var det noobe klassen. Snorri er kjempeklar!!!!Bare tunneller, hopp,og pølse, herlig tenker Snorri og raser i veg..... Snorri ble nummer 2, morsomt. Snorri synes agility er utyrtelig morsomt, og har en fart jeg ikke henger med på.. men morro... Så var det hopp. Her oppdager jeg at det ikke er noobe klasse i hopp, HJEEEELP, Snorri skal gå på mellom, med slalom.... Ja,ja, har vel aldri vært redd for å drite meg ut, så vi setter i gang... Snorri følger meg kjempebra.. snur seg i tunnell nummer to, og kommer ut for å sjekke om mor fortsatt er der, ja før han går og gjennomfører den slik han skal.( disk) Hjul har vi ikke trent mye på, men får han da igjennom.. Så var det slalomen. Kjeften går, men Snorri følger bevegelsene mine og vi går FEILFRI slalom!!! :-D Resten følger han meg faktisk kjempebra!!! Dette her lover godt! Så var det Odin sin tur... Tjuvstarter ( knurrrr.........) men jeg redder oss inn.. Flott slalominngang, jeg prøver å skryte av han ( dumt....) Han mister litt fokus ( lover å ikke gjøre det mer)..Men redder oss inn. Feilfritt og nummer 2... Konklusjon: 1)Jeg har to islandshunder som har j...... stor fart, er ivrige og elsker å trene.. 2) Trening hjelper 3) Vi må trene mer. 4) Kjempegod trening å prøve seg litt på bortebane... Ellers får jeg bare takke for en hyggelig kveld til arrangører, og dere som var med å gikk. Supermorsomt.. Jeg rekker ikke ta bilder når jeg går.. ( pluss at jeg gikk med Frøya også... stakkars Frøya, 2 disk med meg på laget. Den første var min feil, og den andre var Frøya sin morstilknytning sin feil.. ( Hun lette etter Vibeke, og når hun fant henne var alt greit.. Men det lå ikke et publikumbesøk inne i løypa gitt, disk.) Men, men jeg fikk mye trim i hvertfall.... Nå er det bare mer trening og lek som skal til..
( bildet var ikke tatt i dag, men mått jo ha med et bilde av supergutta...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar