Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 24. juni 2012

Ennå en utstillingshelg

Det var lørdag, og vi satte nesen nordover, denne gangen med mål: Oppdal. 8 Islandshunder påmeldt denne gang, kjempegøy! Men ikke før vi var kommet midt i Gudbrandsdalen så oppdaget jeg at kameraet lå igjen hjemme. Og DET er krise altså!!! Men for langt unna til å snu..... Men først skulle vi ha en hyggelig helg sammen med Tur og John Arne. Det som er fint med å ha islandshund, er også alle de fantastiske eierene.... Herlig mennesker rundt omkring i norges land.. En sankthanskveld med hyggelige mennesker, nydelig mat og god drikke.... Skikkelig oppladning til en flott utstillingsdag... Dagen i dag var flott, sol og oppholdsvær. Vi ble snart en flott gjeng med islandshunder og tilhørende eiere..... Vi manglet Sol, hun hadde fått en pinne i halsen og måtte holde "senga" hjemme....;-) Synd, men vi ser dem vel snart igjen ( Sol er søstra til Snorri) Vi ble derfor 6 hannhunder og ei tispe! ( hvor er alle tispene hen lurer nå jeg på...) Men snart var Snorri og 2 andre juniorer i gang i ringen. Snorri ville som vanlig helst vaske og kose med dommeren.( en belgisk dame som heter: Lilliane De Ridder-Onghena) Denne gangen synes dommeren det var skikkelig hygelig. Så de hadde en liten kosestund der på grasmatta.... Men Snorri lot seg klappe og kjenne både her og der...Så dommeren var fornøyd. ( Jeg derimot var litt skeptisk... hun virket veldig streng. .. Det ble utdelt mange blå sløyfer denne dagen...) Men, Snorri oppførte seg flott i ringen. Nå har han jo prøvd noen ganger, og begynner å bli flink.. Men her er det litt utvikling igjen før han har "samlet seg".. Men exellent og 1.te junior ble det, og jeg ble kjempefornøyd. Her er dommerens kommentarer9.mnth. strong dog. Sciss bite, nicely prop. head, mide brown eyes,Woud prefer better lay on shoulder, strong body for age, well angeled,Nice coat,alert att, but still very loose in front. Så var det et raskt bytte på sidelinjen, og Odin skulle inn og vise seg frem.... hun fikk en ny hund i ringen som helst ville kose litt... Odin var kjempeflink. Han viser meg at nå kan jeg stole på at han "gjør jobben" i ringen. Gikk litt og småboffet til meg. ( dommeren lo av han heldigvis) Han går og snakker til meg, og KREVER godbiter for jobben. Fikk et tips om å kutte helt ut godbiter nå.... Kanskje like godt... Ellers er han superflink....( stolt...) Her er dommerens kommentarer på Odin: 19 months, sciss bite, well sized dog, good head, little low ear set, allert expression, well angel front and rear, nice body, Very allert attitude, Moves nicely around. Det ble CK, og vi måtte derfor inn og kjempe mot en champion hannhund.. Og jammen vant han der også... NÅ var det en flott tispe Odin skulle i ringen sammen med.... Og vi endre med BIR og cert... I gruppefinalen ble vi ikke plassert, men fortsatt god trening. Jeg merker at han i gruppefinalen er litt sliten. ikke bare i dag, men før også.. Noen som har noen gode tips?? Ennå Odin hadde slappet va i buret sitt og ladet litt opp.. Var han litt uinnspirert i gruppefinalen... Ville helst snuse litt... Denne gangen så dommeren på oss i hvertfall.... På tur hjem stoppet vi og spiste hos mamma og pappa... Der tok pappa to bilder av odin.. Snorri får vi ta bilde av neste gang, når jeg selv har husket kameraet.... Det var i hvertfall en hyggelig dag med mange kjensfolk..... Hyggelig med såpass mange islandshunder samlet... Gleder meg til neste gang.... ( noen treffer vi vel i Trondheim) Men etter det skal vi ha sommerferie......

1 kommentar:

  1. Så kjekt å sjå kor aktiv og flink du er med hundene dine, Ellen;-) Da er det ekstra kjekt å få "lønn for strevet". God sommer!!

    SvarSlett