Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

mandag 12. september 2011

En utfordring til alle dere der ute.

Odin har jo vært vår lille "stille" islandshund.
Det er han jo for så vidt ennå, nesten........( bjeffer ikke en gang på fugl!!)
Men når vi skal trene sammen med andre hunder, setter han i å snaltre( les bjeffe)
Han bjeffer liksom bare ut i det blå, står ikke mot de andre hundene egentlig.
Jeg føler at han vil "bestemme" når han skal ha godbit av meg, og prøver å få oppmerksomheten min ved å bjeffe.
Og selvsagt litt kjede-seg bjeffing..
Er litt i tvil om han er litt mer utrygg nå når Draumur er borte, dette kom jo etter at Draumur ble borte.
Så kommer det store spørsmålet:
Noen gode forslag om hvordan vi skal jobbe bort dette, eller skal jeg bare bero og se om det går over??
Forslag motta med takk !!!!
Har prøvd å snu ryggen til han, og om han er obs på meg fungere det greit.. Dette liker han ikke og går rundt og setter seg ned og venter.
Men sammen med andre hunder er det jo så veldig mye annet å se på, så det kan gå en god stund før han oppdager at jeg har snudd meg....

1 kommentar:

  1. Forslag fra meg...som har en lydløs islender...Si ifra, nekt hunden å bjeffe..la det få konsekvenser...Ignorering funker overhode IKKE på islendere!!

    Si ifra, frata han privilegier, fjern han fra "åstedet"!

    SvarSlett