Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 11. april 2015

og vips var mars over, og vi er allerede halvveis i april

Denne vinteren har gått så fort. Tatt på å både jobbe fullt og gå på skole. Undrenes tid er heller ikke forbi, for jammen sto kjærringa på statistikkeksamen også. DET er et under. Første gangen jeg har hatt en eksamen på noe jeg absolutt ikke har kontroll på. En utrolig ubehagelig følelse kan jeg love dere.
Jeg kan ikke skylde på at jeg har jobba for lite med det heller.. det var rett og slett en ny verden som jeg så vidt har kikka inn i, men som jeg ikke helt har forstått.. MEN, skal nok lære meg mer en gang.. men ikke akkurat nå...
Etter at siste eksamen var fullført og bestått kunne jeg senke skuldrene og puste med magen igjen. Nå kan jeg lese litt forskjellige masteroppgaver, og kontakte veilederen min for vårens veiledning. Nå er det å bestemme metode for oppgaven min.

Ellers synes jeg våren har gått med til trening av bikkjer ,jobb og skole. Punktum..
Therron har jo kommet godt i gang med agility og de store gutta koser seg med trening..

Som belønning til meg og gutta for vel blåst studium, fikk jeg endelig kjøpt en Kickbike... Det har jeg ønsket meg lenge..Endelig..en brukt å få tak i.. Like fin ,brukt 3 ganger... og jeg tjente 2000,- ved å kjøpe en brukt...

Therron fikk ikke bli med, så han synes det var drit urettferdig. hyla som en gris mens vi var borte.. Kan man ha korg på denne tro?? Kan jo ikke være lei seg lillegutt heller.

Vi har prøvd Kickbike før, brukshundklubben har en vi har lånt, så Odin var såååå klar... dette her er coolt.
 
En fantastisk trening for gutta. I dag gjorde vi unna 4 km. akkurat passe start... De trenger litt kondistrening tror jeg.. Jeg kjente faktisk i anklene at her bruker jeg muskler jeg ikke pleier å bruke..
 
Snorri synes det var helt håpløst å løpe på feil side av vegen...og man kan ikke gå på fot når man kjører kickbike,,,,, Frustrerende synes Snorri. Men Odin dro både Snorri og mor, for dette er helt fantastisk synes han..Men Snorri vil nok lære....og mor synes dette var en fin måte å trene hund på..
 
Men utrolig hvor forskjellig naturen blir på bare noen uker.... De neste bildene ble tatt for to uker siden..
Mye hundeglede i Isakstua....Det er jeg glad for..
 
Frihet, glede og fellesskap
 
 
"Du kan ikke ta meg, du kan ikke ta meg !!"
 
Therron er en pinnebærer.. Pinner er livet!
 
 
 
Tenk 10 mnd allerede... tiden går fort.
 
 
Disse to gutta er et skikkelig radarpar
 
 
 
Dagens kjekkeste...
 
Så gikk det ei uke og snøen ble borte på nesten en-to-tre
 
 
Nå skal vi nyte våren ( og glede oss til søleperioden er over)
 
Ønsker alle en riktig god helg, for i morgen skal vi konkurrere i klubbcup i Lillehammer brukshundlubb, alle 3 gutta...
så nå lader vi opp....
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar