Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

mandag 5. november 2012

Hverdagsepisode

I dag skal dere få en episode, ingen bilder , så her får dere bruke forestillingsevnen.

I dag gikk jeg da på tur med de 3 gutta "våre".
Gutta løp rundt omkring, her var det mye energi som skal ut.
Snart finner Odin en kvist som var godt kilt fast under en trestamme.
Odin prøver å dra litt i den, mens Påsan står og drar litt øvert i greina...
Men, greina leer seg ikke. Da mister selvsagt Odin interessen, og rusler videre...
MEN, like bak kommer traktoren Snorri.. Han kaster seg over pinnen, mens Påsan nå har kommet seg opp på stammen. Her står han og holder oversikt...
Snorri river og sliter i kveisten som er frosset fast under stammen, mens Påsan sitter og følger med på utviklingen..( Odin har forsvunnet for lenge siden)
Snart begynner traktoren å rive med alle de kreftene en Islandshund på 16,5 kg kan ha.
Påsan hjelper til med litt kvisting på toppen, mens Snorri spytter bark og kvist og går på med døsdsforrakt!
DENNE KVISTEN SKAL OPP!!!!
Snart ser jeg at kvisten løsner litt, og Snorri får blod på tann.... Ja, eller full kjeften av kvist og bark.
( kommer an på hvordan man ser det...)
Påsan hjelper fortsatt litt til på toppen der, men nå har ikke traktoren tenkt å gi opp prosjektet sitt....
Her tror jeg Snorri har fått et selvbilde som en skogsmaskin... Jammen er det mye krefter i en "liten" hund..
Snart har traktoren fått løsnet greina ( eller lettere sagt, gnagd den over)
DA skal jeg si dere at den lille kvistemaskina også vil være med som eier av gevinsten.
Snart hadde vi full fart inne i skogen. Først Snorri med en diger kvist i kjeften, Odin litt halvhjertet, men nok til at Snorri vil beskytte jaktbyttet..Til slutt kommer kvistmaskina i full fres gjennom skogen.... Kom hit da Snorri!! Ble ikke helt ferdig !!!

Herlig....
Jeg lo for meg selv og gikk hjem med 3 slitne hunder.. og glad for et lite øyeblikk med hverdagsglede...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar