Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 28. oktober 2012

Ellen gjør ting hun ikke kan

Noen ganger er det morsomt , spennende og arbeidssomt å gjøre ting man ikke kan.
Denne gangen var det å arrangere et stevne i rallylydighet.
Har grunnkurs i rallylydighet, men der stopper kunnskapen.Men, Berit Smaaland synes der var på sin plass at vi arrangerte et stevne før vinteren satte inn.
Vi søkte kjapt og kasta oss ut i det.. Vil bare si at det egentlig ikke var jeg som skulle arrangere, men pga. sykdom ble jeg stående med hele kaka på forhånd.
Vi ventet en 10-15 ekvipasjer, men her rullet det inn påmeldinger. 43 totalt!!!
Her var det å sette seg inn i teorien på noe jeg aldri har sett. Noen mailer og spørsmål til Berit, som da stilte som dommer....jo da, informasjon ut, påmelding, innsending til forbundet, beskjed om hvem som var medlemmer, hvem som måtte bli medlemmer, innbetaling av startavgift, oppfølging av startavgift, ny informasjon ut, timing, og startrekkefølge.
Da fikk jeg tilbakemelding om at jeg hadde glemt en viktig detalje.. De uten godbit skal starte før de andre... Ja,ja, endre startrekkefølge og sende ut en ny.
Sponsorer, vi trenger jo premier.. Heldigvis var det ei som tok den jobben... Og fikk inn masse premier.
Jeg laget en diplom, og den ble sendt til dommeren for underskrift. Kjøpte papir, kopierte opp.. ja i det siste kopien gikk gjennom så jeg at jeg hadde laget diplom for stevne for 2013... Ned igjen i byen, mer papir, opp igjen på jobb ny kopiering....
Diplomer skulle skrives på, skjemaer for kritikker skulle fylles ut.
Prøvde å lese meg til hva som skulle til for å arrangere et stevne, hva trenger vi?
Hadde tid til bare ett møte hvor jeg fordelte det jeg trodde av oppgaver.
Heligvis er folk flinke til å si: Jeg tar det....
Sammen trodde vi at NÅ, nå har vi oversikt..
Så begynte det å tikke inn, skadede hunder, løpetider( da får du visst ikke lov til å starte), og en som var i karantene grunnet kennelhoste..
Nye startliser, ny timing, oppkopering, laminering mailer til de som ikke er registrert med betaling..osv.osv..
Da en ringte kvelden før og spurte om jeg kunne endre det slik at vi hadde premieutdeling etter hver klasse, ble det på en pen måte sagt nei, nå er timingen satt....

Så var det bare å håpe at folk dukka opp. ( vi hadde noen avmeldinger av dugnadsgjengen, men men mannen til Tove tok jobben, takk skal du ha!) Han tok kiosken, noen som hadde løpetid og fikk litt ekstra tid til overs etc.)
Dette fikser vi..... tror vi......

Hun som hadde lovet å fikse været gjorde sin jobb, og vi møtte opp til en kald men flott dag!
Skal vi være ute, inne i hallen  ( da måtte nemlig alt agilityutstyret ut av hallen)
Nei, vi priser været og er ute..

Folke beynte å strømme på.. Nå fikk det bare stå til....
Blide folk, noen hadde reist helt fra Nordfjordeid..... JEG ER IMPONERT!!!
Mange spente , som var på stevne for første gang...
Jeg gledet meg mest til å se hvordan dette her fungerte..
MEN , med en kjempeflink dommer, folk som bygget bane, en tok tiden, en gikk med kritikkskjemaer, nestleder som ordnet alle skjemaene og telte opp poeng, kiosken gikk sin gang, ( folk hadde bakt og ordna..)
Her gikk det unna, vi var langt foran skjemaet..

Jeg kunne gå og ta bilder, og så at her koste folk seg... Phu.....
Mange førstegangsstartende... og ikke noe så irriterende som et godt løp, men en disk bare fordi du gikk feil veg, tok en feil innkalling etc..

Noen hunder synes dette var knallmorsomt, noen synes publikum var litt merkelige, mens andre hoppet og spratt.
Men, alt i alt var jeg imponert over flinke hunder og eiere...
Her er mitt store sjarmtroll for dagen

Etterhvert ble det klasse 2 , 3 og elite..
Her viste de oss hvordan dette her skulle gjøres på et litt høyere plan. Fantastisk!
Når du går gjennom banen med 200 poeng av 200 mulige, må man bli imponert..

Så visste jeg at det var en av elite ekvipasjene som hadde mulighet til å bli champion..
Vi hadde ordnet premie for championatet, og ventet spent!!! måtte ha minst190 poeng for å klare det..

Jammen klarte de det!! morsomt, en champion på vårt første stevne...

Eventyrvilja gjorde jobben sin.. ( likte bare så veldig godt navnet.....;-)  )
Og plutselig var stevnet over...
Det var premieutdeling, og noen ble rørt over å ha prestert så bra.. Det er jo superhyggelig.

Det var god stemning på plassen vår, noen kjempefornøyd, mens andre ikke helt fornøyd med dagens disk ...Men slik er det jo alltid på konkurranser... Det var den dagen det ikke funka....
Her er en gjeng som hadde høy stemning :

De som ville gikk ut og spiste litt sammen og hadde en hyggelig stund med hundesnakk...
Før vi reiste hver til sitt..
Det gikk jo bra jo!!!
Takk alle som stilte opp og jobba denne dagen...
Så var det hjem og legge ut bilder, skrive ut skjema for dommerbetaling, skrive oppgjørsskjema til forbundet, og lage takkebrev til sponsorene våre....
Nå er det bare igjen og sende regnskap til kassereren i klubben, og lage en litt mer detaljert erfaringsplan for neste års stevne.. Ja for det skal vi ha eller???

Dagen i dag gikk med til en fjelltur..., litt snø, men flott å gå i fjellet på beina...
men, jammen, der så vi to skiløpere også... Dægen, da er du ivrig....lurer på hva de smører med på grus/snø...?
 
 

Borti løypa så vi 2 elger ( ja Inger i hvertfall ) men med kameraet fikk vi zooma dem inn. Imponert over lite kamera egentlig.. 

Bikkjene luktet dem nok på avstand, men om du ser her er større fokus på oss enn på bikkjene..

Herlig tur i fjellet med Beate, Påsan og Inger, DET kan vi....
 
 


 

Alt i alt en flott helg, men bratt læringskurve... Nå venter vi spent på tilbakemeldinger fra de som var med.... De er oppfordret til å gi oss tilbakemelding...slik at vi neste år kan gjøre noe vi kan..

En flott hundehelg var det, selv om jeg gjorde ting jeg ikke kan.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar