Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 8. april 2017

Prosjekt april 2017

Ja,ja, vi fortsetter jobben med å omvende tre agilityhunder til rally hunder.


Vi jobber smått om senn. Prøver å finne hver hund og handler sin svake side og ha fokus på det. Utrolig interessant, og takk til dere som tar dere tid for å gi meg tilbakemeldinger.
( for dette er jo nytt for meg også)

Status er:

Snorri: Når han først er i jobbemodus jobber han helt fantastisk. Jeg jobber med å ikke si navnet hans hele tiden, og er flink til å skryte av flink gutt. Da holder han fokus og jobber som en drøm...

Odin: Han synes fortsatt dette er litt kjedelig, men det er mest fordi vi blir gående å dempe hverandre.. Jeg er usikker på om han henger med og han blir skikkelig ukonsentrert. Jeg kjenner at jeg liksom ikke helt har trua.. Så her må jeg skjerpe meg... Når vi er like på begge to, går Odin veldig bra faktisk. Ja ikke perfekt sitt, eller fot.. Men innenfor regelverket skal vi nok holde oss.. odin har forresten litt dårlig bakpartskontroll. Så her må jeg jobbe med intensitet.... og ha trua på Odin også... I dag la vi tennisball utenfor bana, slik at han fikk belønning når han var ferdig... Det fungerer ganske bra.. Men det er nok jeg og denne karen her som har lengst veg å gå.. Men vi står på og jeg har trua på at jeg skal få det til....

Therron: Nå sitter på fot ganske bra... sitt begynner å komme, og her er det stor fokus hele vegen... Så det blir nok størst fokus på kunnskap... Therron må rett og slett rekke å lære det han skal gjøre...
I dag lekte vi med mus før start.. og da så han rent ut som en liten lydighetshund.. morsomt... sååå på.. for å få en liten gummimus i mål... nesten imponerende bare det...

Jeg: jeg må jobbe med å forberede Snorri, få han "på plass" i hodet.... Tørre å stole på Odin og jobbe med en god intensitet og tydelighet.. , og med Therron jobbe med kunnskap. han må fortsatt trene litt på "på plass, fot, sitt, sitt foran, ligg og 360 grader venstre...
Ingen skal si at vi ikke har noe å trene på.... Kjenner at det er morsomt å jobbe fra bunn av igjen.. gjøre noe vi egentlig ikke kan.. jobbe inn kunnskap, bli bevisst på ferdigheter og ferdigheter vi ikke har.. hvordan komme oss fremover.. litt nærmere målet..

Ja for målet er konkurransen.. ja ikke for å vinne, ikke for å delta i det hele tatt egentlig.. men som et mål.. et mål for treningen.. JEG trenger det målet for å holde meg i øra, jobbe målbevisst og systematisk.. Så er stevnet bare penger ut egentlig.. Men morsomt å være en del av noe... ha,ha,

Vår forse som ferske er at vi alle fire har konkurranserfaring.. brifing erfaring og at vi kan jobbe sammen...

Vår utfordring blir mangel på kunnskap, fersk kunnskap og lite erfaring med start på denne måten.. og.... bånd!!!! Mine hunder .. ja og jeg .. er ikke vant med bånd.. Men, det er jo også noe vi må lære..
Så vi har jo et par uker igjen.. gjelder å bruke dem godt... og det bør vi få til....

God påske folkens.. vi får vel trene litt , haha,ha,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar