Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

tirsdag 4. april 2017

Ellen fortsetter å gjøre ting hun ikke kan.

Ja,ja,,jeg hopper i det.... ja og bikkjene må henge på.
For et par uker siden fant jeg ut at jeg i april skal gjøre noe helt annet enn i pleier.

VI SKAL TRENE RALLYLYDIGHET !

Jeg gikk på rallylydighetskurs med Berit for 4-5 år siden. Siden har jeg og Snorri trent litt, men ellers bare litt trening her hjemme...
Så da er det vel den naturligste ting i verden å melde på alle tre bikkjene på stevne på Lillehammer i slutten av mnd.

Her må det øves:

Utgangspunktet var slik for en uke siden:

Snorri kan alle øvelsene, men har ingen erfaring og har lett for å dempe..er ikke vant med å jobbe på rallybanen og blir fort avledet.. Men kan det meste ellers.

Odin, kan litt, men har fokus som en rød fyrstikk. Synes dette er litt kjedelig så her må mor jobbe skikkelig for å se om jeg kan fange interesse og fokus... , pluss lære han øvelsene..

Therron kan...... ingenting.. Han er redd for beina mine (ikke rart med erfaringen fra agilitybanen. )
Han har så vidt kunnet sitt men kan ikke gå på fot, eller noen øvelser....

I dag hoppet jeg i det og reiste på birken.. Her er det bare å jobbe med forstyrrelser....
Hunder som trener det morsomste bikkjene mine veit inne i hallen... ( agilitytrening) og lydighetskurs oppe på plassen. Bikkjer inn og ut av bilene.. og midt i dette bør jeg virkelig få en status på hvor vi er...
Resultatet er nok litt nedslående, men samtidig må vi trene... vel 3 uker igjen..

Snorri ble lett avledet i dag. kan alt, men faller ut. Demper meg og snuser ..Men største utfordringen er at han faller ut.. PLUSS at jeg må slutte å bruke navnet hans,..

Odin... Tja, fortsatt konsentrasjon som en rød fyrstikk. Følger med alle som går inn og ut av hallen,og bjeffer noe innmari.. ( ha,ha, ikke rart Snorri og Therron sitter og hyler i bilen... DE VIL VÆRE MED !!!!)  Erfaring-. .. skal bikkjene ha fokus på de andre litt lenger unna på konkurransen i hvertfall.. Odin vil helst være med alle de andre hundene.. mister fokus og jobber ikke sammem med meg , men litt mot alle andre rundt på plassen.. Ja,ja, masse å jobbe med i hvertfall.
men han skal ha det.. siste runde.. etter å ha landet litt. Lite bjeffing og mer fokus....

Therron tja, han har lært å gå ganske bra på fot... lett avledbar.. sidesteg er vanskelig, å gå 360 grader til venstre er vanskelig. Her må det jobbes med timing... Går jeg for fort vrenger han seg kjapt rundt og gjennomfører ikke 360 grader... her må det meste jobbes med...

Så folkens her blir det bare å jobbe på !!!!!
Nok  ta av.... for å si det slik.....

Men vi gir oss ikke. den som gir seg er en dritt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar