Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 29. april 2017

Avslutning av prosjekt april 2017

Ja så var dagen her da... "EKSAMEN "!

I dag var testen. KAN man gjøre disse tre agilitykarene her til Rallyhunder i løpet av 3.5 uker...?
Se på de uskyldige blikkene... ha,ha, må jo kunne gå an.

Vi reiste opp og var klare.. ja så klare vi kunne være...med 3,5 uker med trening...

Therron startet... Jeg synes det var litt rufsete... Men han fulgte med rundt og jobbet bra.. Ikke kan vi ligg og bli uten dobbeltkommando.. ( men hvem bryr seg om det..) men jeg var fornøyd.. Kan jo være en disk.( det veit man aldri i rally...)

Så trodde jeg at jeg skulle gå med Odin, varmet godt opp for å se om jeg fikk han i modus.. Ja helt til Ringsekretæren kom og sa at det var Sorri jeg skulle gå med.. Pokker....
Odin inn i bilen, og Snorri en skikkelig lynoppvarming..

Snorri gikk litt lenger bak enn han pleier, så jeg synes jeg måtte jobbe mye med han ift det jeg pleier.. men kom igjennom med han også... Satte ræva på et skilt og i hvertfall en dobbeltkommando fikk jeg med meg. Men.. Noe jeg veit i det jeg skravler oss rundt er at jeg bruker navn, sier "kom", bruker tegn og kommando.. etc.. så dette blir spennende....

Til slutt var det han jeg var mest spent på.. Odin... gutten som godt kan protestere og boikotte mye om han finner på det... Ny oppvarming, og plutselig kjente jeg at han hadde fått for mye oppvarming.
Odin begynte å gi f......
Obs.... her var det å la han få snuse litt, sjekke området og la gutten få fred...
Som vanlig bjeffet Odin seg skikkelig rundt... Jo da det her gikk da unna... Så kom spiral.. Noe Odin synes er sååå kjedelig.... Skjer jo ikke noe.. bare å gå på fot.. dritt.. I enden veit jeg Odin er lite motivert for ny runde... Jo da... han stoppet opp og beundret publikum... Skal man vente?? Gå?+ Dobbeltkommando?? Hva taper man minst på?? Jeg kan da ikke disse reglene.. så tok sjansen på å bare gå.... Når man går i bånd og ene enden beveger seg unna, så må han da komme.... ha,ha,ha, jo da... samme neste runde. men Odin hang på... Jammen kom han i mål han også...

3 hunder kommet seg rundt... :-) Mission comleted...

Så kom dommen....

9 disk i klasse 1.... og tenk, ingen av gutta hadde diska.!!!!! WOW, flinke de er... flere ble ropt opp og ble neimen ikke blått heller..... 3 Røde sløyfer, altså napp på alle 3 !!!!

SE HER DA!!!

Alle tre blant de 10 beste !!!

Therron ble nummer 10 med 184 poeng.. med kommentaren FLOTT Å SE PÅ!! Det liker vi.
Hadde en sitt som visstnok ikke var helt nede..( juksepave pipelort..) og mor med et lite markert langt skritt..

Odin ble nummer 8 med 187 poeng.. Med kommentaren.. FLINK FØRER.: Det likte jeg selvsagt..
Samme lite markerte steget.. og noen dobbelkommandoer og litt stopp og slikt rusk...

Til slutt Snorri med en flott 7 plass med 189 poeng... En avstandsfeil..( sikkert til skiltet) og noen dobbeltkommanoer.. Ellers smilefjes...

Så må si at man kan i hvertfall komme godt på veg til å kunne gå rally på 3,5 uker... kjenner jeg er litt stolt av gutta... De tar nye utfordringer på strak arm... ja jeg føler vi har jobbet jevnt disse 3,5 ukene, men jammen kan man nå litt frem om man bare setter inn litt innsats.. Selvsagt har jeg fordelen med å kunne brife, kunne konkurrere selv, og ikke minst har gutter som er vant med å jobbe og kjenner til det å være i en konkurransesituasjon.

Men godgutta slår til !!!
Aprilprosjektet vel blåst.. !! Ja vi skal jo stille i morra også, men det er jo bare bonus.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar