Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 2. september 2012

En "vanlig" søndag

Denne helga hadde vi egentlig ingen planer.... Skulle ha besøk av jentene mine og kose oss.. Vi startet med en nydelig fjelltur på fredag.Nydelig vær med frisk og opplagt ungsom som selskap. Snorri og Odin storkoset seg der de hoppet rundt i lyngen med langlina hengende på slep. Fredag kveld inneholdt kortspill " de løylige familier"( vi holder oss til de avanserte spillene her i familien) og yatzy... Her har dere de 4 barna mine:
Lørdagen gikk med til en bytur, jentene reiste hvert til sitt, og besøk på kvelden.. En hyggelig og avslappet dag. Det viste seg at jeg måtte vise mitt åsyn oppe på hundeklubben søndag, da jeg måtte låse opp, og ordne litt for Rally-lydighetskurset. Ok, da kan jeg vel trene litt agility i hallen jeg da... Så dagen i dag startet med hyggelige folk på rally-kurs, og jeg satte opp en bane med mange muligheter for slalominnganger , se her....
Utpå dagen skulle vi ha et lite "klubbmesterskap" som avslutning på kurset pluss de som ville være med.. Vi var vel ikke veldig forberedt, men slengte oss med... I dag hadde de en flott dag.. Odin gikk feilfritt, var bare mor som ikke kan høyre og ventre sving når det gjelder 360 grader... Som vårt nye standarduttrykk: "Følg the funcking pils".bør øves inn, gikk feil veg.....disk.... Snorri gikk bra klasse 1. Når man skal ha klubbkonkurranse går man rett til klasse 2. Der vant Odin gitt.. flinke gutten, og denne gangen gikk mor korrekt.. Snorri gikk også klasse 2, men med bånd... ( det er jo egentlig ikke lov i klasse 2 på ordentlig.....) Men jammen ble han nummer 3.... En god hundedag for oss altså, og jeg sitter her med slitne gutter etter en fin treningsdag... Her kommer noen bilder.. Odin ble ikke med på noen bilder, siden ingen knipset oss "in aktion...." Men husk, du skal bare "følge the fucking pils......." så enkelt er det...
God trening, hyggelige folk, fint vær, flink trener... Ja, kan vel ikke ønske seg mer da på en søndag?? Det eneste jeg skal lære er....... nemlig å "følge the fuckings pils....".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar