Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 15. januar 2012

Odins helg uten kamera med .....

Ja, så var helga her da....
Den store agilityhelga... Jeg hadde meldt på meg og Odin på videregående kurs..
Odin har jo aldri gått grunnkurs, men han har jo vært med "lenge.."
Heldigvis var det mange kjente med ( alle på videregående kurset faktisk)
Odin var nok yngst i gjengen, og vi er de eneste som ikke konkurrerer.
Men med friskt mot.
Alle skulle ta en runde og "vise seg frem" for den hyggelige instruktøren. ( hun sier hun er streng.. men men, godt hun sier det med et smil :-)
Så var det vår tur. Odin hopper det han vil, gjør det han vil og driter i resten.Han synes det skjer mye mer morro i andre delen av hallen,og stikker dit.Litt flau over forstyrrelsen drar jeg han med meg videre....
Litt oppgitt prøver vi på en runde med bånd. Dette blir i vegen, og jeg blir litt frustrert. Men, dette skal vi få til.....
Vi tester videre... De andre er jo så kjempeflinke....
Litt oppgitt er jeg frustrert over bånd, bikkje og egen handling..
Vi prøver uten bånd igjen.. ( mest for at jeg blir litt oppgitt tror jeg..)
Første Odin gjør er å stikke av.....
DA får mor beskjed...... ( Der våkna den strenge treneren gitt ;-) )
DU må snakke til bikkja di !!!!!, sett han skikkelig på plass og skryt når han kommer.
Jammen har dama rett. HAr tenkt mye på det etterpå, Odin startet jo å være med på agilitytrening tidlig. Det skulle være lek og morro..
Og nå er det jammen på tide at jeg får et spark bak og tar kommandoen. Han er jo 15 mnd. nå... ( slutt på babytiden)
Jeg røsker skikkelig i han, og setter han på plass.
3 ganger må vi gjøre det, men SÅ var det slutt. .....
Jeg ender med en hund som har fokus, og følger meg( selv om det er mye som skjer på andre siden av hallen....)
Flinke ODin det :-)
Helt utslitt reiser vi hjem igjen, lykkelige, mye å tenke på, men jammen værdt hvert øre..
Dag 2 starter vi med en skikkelig tunnellbane.. Odin prøver et par steg ut av banen. Men når jeg snakker til han ( tar frem morskestemmen min. som jeg har fått beskjed om) kommer han inn igjen og jobber.
Her var det nok mor som fikk mest utfordringer.. Inn den enden, over i neste, men der var det andre enden først, så var det første inngang igjen, før det var rett over i andre inngang på neste....
Ja, det gikk helt rundt for førerern gitt. Men Odin jobber.....
Jeg maser for mye på han, prøver for hardt å få opp farten, i steden for å holde iver og skryt oppe..
Kjent... ja...... Men skal prøve å være bevisst.
Hva skal jeg gjøre for å skape iver, føre godt, og få Odin til å søke hinder selv?? Dette skal jo være morro....
Her får jeg mange gode tips for trening fremover....
Odin jobber og jobber.... jeg sliter og sliter med å si det riktige, være på de riktige stedene, og være streng og blid på en gang....
Phu...
Vi reiser hjem med mye lærdom, en hund som faktisk gjennomførte videregående kurset( litt av en forbedring ift. første runde)
Og både to og firbeinte var utrolig slitne...
og treneren Ann Karin: Du er ikke streng, bare ærlig.... OG hadde du ikke det, hadde ikke vi lært en pøkk....
Takk for god lærdom og sparket bak, det trengte vi..Uten det hadde vi ikke kommet videre...
Nå er vi vi klar for mye ( og forhåpentlig god og riktig trening fremover.)

1 kommentar:

  1. Høres ut som en slitsom, men helt TOPP kurshelg! :-) Gleder meg til å se dere i aksjon etterhvert :-)

    SvarSlett