Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 8. januar 2012

Odins første "skitur"

Etter mange uker hvor jeg har ligget/gått inne og sett på vinteren, var endelig dagen her. Dagen for Odin sin første skitur.
Odin er jo ikke veldig glad i å kjøre bil, men han forsto fort i dag morges at her var det noe som skulle skje.
Når mor fant frem selen, da var han klar.
Det var meldt nydelig sol og -7 grader..skikkelig blåføre!!
Vi så solen oppe i lia, så nå var det klart..
Ut av bilen, og her hadde ikke værvarslingen trukket fra noe.
Fjellet lå badet i sol, og Odin forsto at vi skulle ut på noe, men kunne jo ikke ane hva...
Med kamera i sekken, temos med kakao, nysmurte ski( og poter)så var vi klar.
Dagens mål var at Odin skulle lære å gå på høyre side av løypa... Da plager vi ingen, og jeg har kontroll på at han ikke løper inni noen ..
Snart satte vi innover nydelige løyper....
Odin løp lykkelig innover løypene. Hadde nok lyst til både å hilse på og løpe bort til alle vi møtte. Men etterhvert forsto han hele poenget..
Når man har slik utsikt må man jo bare nyte..
Jeg turde ikke gå helt inn til hytta, men nesten..... Vi snudde like før, og satte nesen hjemover. Odin like ivrig, men merket at han nå var mer interessert i flekkene langs løypa.. Så, ja, hadde vært fornuftig å snu..( turen ble jo på ei mil allikevel..)
Nydelige løyper videre, og jeg synes det var fantastisk å ha kommet meg på første skitur.
Snart kjente jeg på ODin at vi måtte ha en liten rast..
Se bare hvor flott is han har i skjegget :-D Flott kar :-)
Her kommer flere flotte vinterbilder:
Tror ikke at det blir noe problem å få med godguttten på tur neste gang.
Når vi nærmet oss Pellestove igjen, var turen snart over.
Den lå badet i vinterskrud, og ønsket oss velkommen tilbake..

5 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder Ellen! Ser ut som at Odin koste seg veldig ja. :)

    SvarSlett
  2. Fin hund, fin dame og fin sol!!!

    SvarSlett
  3. Så fint vintervær !!
    Flotte bilder og en vakker, vakker islending !

    SvarSlett
  4. Det så vel deilig ut!!! Kjempefine bilder med strålende farger :)

    SvarSlett
  5. Nydelig!! Til og med jeg får lyst til å finne fram skia :-)

    SvarSlett