Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 8. september 2013

NÅ er det på tide med sesongslutt

Etter ennå en flott helg kjenner jeg på kroppen at jeg nå er klar for sesongslutt.
Kroppen er sliten av kjør både helg og i uka, og man skal ha overskudd for å se positivt på det man gjør, og være stolt av jobben bikkjene gjør.
Vi startet på fredag kveld, pakket bobilen og reiste til Maridalen. Midt i Oslo, men allikevel midt i skogen var det bobiler på rekke og rad. Ikke noe annet fornuftig enn at her var det.. Hyggelig kveld med kjente agility folk alle med håp for helga. Jeg kjenner at jeg egentlig burde holdt meg hjemme, men hyggelig er det jo lell. Vi hadde en sosial og trivelig skravlekveld der inne i skogen.
Lørdag startet med sol og nydelig vær, en nydelig høstdag rett og slett.
Først ut er Snorri i hopp. Han er litt for ivrig på start, så det skal vi jobbe med i vinter. Men fart har han i hvertfall. Ble et riv, og delte hjulet men ellers et supert Snorriløp, og for en slalom!!! Standardtid 58, og Snorri løper på 31,7 !!
Ble en 13 plass!!

Så var det Snorri i agility. Her var det myyyye rot. Halleluja. Tjuvstart, dårlig føring, slalom som ikke funka i det hele tatt og det meste var litt tragisk.... Huff, for en sesongslutt.
" bare" 25 feil og men heldigvis ikke tidsfeil da i hvertfall....Men tror nok jeg var til underholdning for liten og stor.. Herregud for noe tull..
Men, Snorri prøver alt han kan å forstå hva mor vil og så blir det bare rot, sorry Snorri, dette er min feil.

Odin skal begynne med hopp: Et fantastisk diskløp!!!
Odin gikk som ei kule, men jeg førte han rett inn i feil tunnel inngang. Skit.......Men ikke Odin sin feil.. han jobbet som rakkeren. Det var nok jeg som ikke er online...Odin viser seg virkelig i slalomen, bra jobba Odin.!

Så var det Odin sitt agilityløp. Når jeg skulle til start, fikk jeg beskjed om at jeg hadde løpetispe og skulle starte til slutt. Hallo, LØPETISPE!!! greit at Odin er femi, men ER da hannhund!! MED BALLER!!!!
Så finner de ut at jeg har feil startnummer. De sjekker og roter. Jeg viser det jeg har fått tilsendt, men det er tydeligvis samme som en annen dame. Skulle til å starte, men de sender MEG i sekretæriatet for å ordne opp. Hallo, er vel ikke min jobb.....!
Er ikke helt blid kan du si... Jo da jeg har visst fått tilsendt feil nummer. Når jeg da kommer  tilbake er det rett på start. Kjærringa går med en tordensky over hodet, Odin tjuvstarter, jeg ligger på etterskudd , et riv og Odin bommer på slalominngangen. MEN dette løpet gled ikke godt. og kanskje ikke noe rart.....??

Men, ennå 2 løp igjen. Lag:

Odin stiller til start og er helt på tuppa, vil ikke sitte og vente . Jeg setter han tilbake to ganger, og tredje gangen tjuvstartet han og ville ikke høre en gang. DA !!! ble fikk han kommando på å gå av banen. ( de andre på laget hadde allerede disket, så hva vi gjorde var ikke så farlig).
Odin var fullt klar over at her hadde han tråkket skikkelig over streken. Gikk lydig ved siden av mor, ikke en lyd, og skikkelig flat!!. Her var det bare å ligge lavt. Morsomt å terge mor, men ikke morsomt å ta reaksjonen....Huff... ( men det går over...)
Så var det Snorri til slutt...
Han jobbet på, ble noen feil, rev noen pinner ( og jammen huket han seg under et også, lenge siden sist. sliten kanskje??) 4 feil og 2 vegringer ble det.. men,men nå kjente jeg faktisk at det var godt at dagen var over....

Men godt det var noen som hadde helgen for de gode løp:

Så satte vi snuten rett mot Hundorp, håpet på siste certet på lillegutt. ( vi veit jo at de to andre hannhundene er championer allerede!)

I dag ble exellent på Snorri. dommeren likte ikke de store islandshundene. Han mente at Snorri var for lang i kroppen og hadde for korte bein.. ellers gode kommentarer.. Snorri for korte bein??
Men dette har vi vært ute for før, enten liker de Odin ellers så liker de Snorri. "Dessverre" var dette dagen for en dommer som likte Odin..
Fy søren dette her hørtes blærete ut, hører det selv.... Er vel virkelig tegnet på at jeg nå skal ta sesongslutt.
Ja nesten... for Snorri må jo da på et par utstillinger til, så får vi håpe vi snart er ferdige... MEN,
i all helgefrustrasjonen glemmer jeg nesten at  Odin ble BIR i dag. Han gikk helt supert i ringen, han gikk eksemplarisk og gjorde jobben som vanlig.  Det er bare mitt hode som nå er klar for litt "fri".
Godguttene mine jobber bare på, alt de kan hele tiden.. De yter som jeg ønsker, de stiller opp så fort jeg krever.
Slike dager er det bare jeg som skulle få skikkelig smekk på fingerene. Glemmer å glede meg over for en fantastisk jobb disse karene gjør for meg, hver dag.. samme hva jeg ber dem om..
Lover å skjerpe meg karer...
Takk for hyggelig selskap alle som har vært med både her og der i helga!!
MEN, nå er det bare trening og kos fremover. Må rekke noen fjellturer, vi har mye å øve på, vi har en flott sesong å se tilbake på. Mange gode minner og opplevelser vi skal bygge på til neste år..
MEN, nå skal mor og gutta ha noen gode høsthelger uten konkurranser..
Kanskje bare nyte fjellet og sofaen??
Her er bilde av dagens BIR, glad i deg kjekken!

Og dagens 4 BIS veteran; gratulerer!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar