Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 20. august 2011

Dag 5 med DAP

Lørdag og hjemme hele dagen..
Draumur starter dagen godt. Da har han hatt en lang og rolig natt .
HAr ikke opplevd han "manisk" i dag, men er skikkelig på hugget. Nervøs, leter etter ting som rører på seg/ og ikke rører på seg.
Skygger, lampa på stua som han kan se seg selv i. Nå kan han igjen stå og bjeffe på den og stirre på lampa.
Plutselig er det noe som tar oppmerkomheten, og da bjeffer han i veg.
Jager katta så fort han har mulighet og er ganske "på styr"....
Pus har evakuert huset, og vi prøver å leve ganske normalt.
Men med en hund man ikke kan ha med seg ut på noe, som bjeffer på alt og stresser rundt oss. Jeg merker at jeg blir sliten av å være engstelig for han, sliten av å tenke på ... tenk om.........., tenker på alt vi har jobbet med som nå er "borte".
Ja, jeg også forstår at det ikke er det, men alt det andre tar helt fokus..
I morgen tar jeg med meg Odin på utstilling, og vi valgte å ha Draumur her hjemme, altså Odd Idar må være igjen hjemme....
Om Draumur bare stresser ( noe han antagelig vil gjøre), blir ikke dette noe hyggelig for noen av oss samme hva....
Dette er dumt da Odd Idar også selvsagt kunne tenkt seg å se på veslegutten vår.. Men slik er nå hverdagen vår om dagen...
Ha en fin kveld alle sammen :-)

1 kommentar:

  1. Uff, dette høres trasig ut. Håper dere får en fin dag i morgen, både i og utenfor ringen!

    SvarSlett