Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

mandag 28. februar 2011

Kjekken har ordet

Hallo folkens, dette er kjekken Odin som har ordet...
Ynglingsplassen min er i vindukarmen over sofaen. Der kan jeg ligge og ha full oversikt. Ja, er ikke så god plass her nå som det var, merkelig....
Jeg vokser og vokser..

På en måte kunne jeg tenkt meg å være liten for alltid, får jo så mye oppmerksomhet.
Selvfølelsen vokser hver gang jeg hører: "nei så søt", " Han er jo så pen", " For en bamse ".

Men jeg elsker mat, så kiloene siger på.
Tenk, de slengte meg på vekta og på en mnd hadde vekta økt fra 6,35 kg til 8,15 kg.
Nesten dårlig gjort, tvangs veiing.....

Men,men det skal bli kjekt å bli stor og sterk også. Trenger å bli litt større om jeg noen gang skal få tak i denne freesbye`n til Draumur. Han stikker alltid av med den, og jeg er liksom ikke kjapp nok ennå. Men bare vent, matmor sier jeg snart blir stor og sterk

Jeg elsker å leke ute i snøen.. Men mangler litt på farten der også..
Draumur løper fra meg, det er bare fordi han er lenger i beina enn meg..
Ellers trener dem på at jeg skal komme når dem roper på meg.
Selvsagt kommer jeg, da får jeg jo godbit..

Ingen er vel i tvil om at jeg elsker mat, men se, jeg kan være sunn også :-)
Ja, denne var det ikke jeg som skulle ha da, men den så så innmari god ut..
Om man bare er kjapp nok nemlig, rekker de ikke å fjerne det jeg vil smake på..
Er råflink på bakholdsangrep :-)


Kan da godt jobbe litt jeg, godbit er da så innmari godt.
Om jeg slenger ræva nedpå, gir labb og skakker på hodet blir det godbit da også..

Når Mette kommer hjem må vi bade.. Jeg er ikke så veldig glad i det, også bli pelsen så innmari våt,ekkel og krøllete. Da er det forresten dårlig gjort å ta bilde..

Hei, fjern dette kameraet !!!
Vent til jeg har tørket, dere ødelegger imagen min !!!
Nå skal de ha meg med på valpeshow også..
Aner ikke hva det er , men om de tar med noen pølsebiter kan jeg da gå og se pen ut jeg..
( det er jeg forresten ganske god til :-)

Nå skal visst matfar være mere hjemme også, så da skal det bli sus i særken her..
Tenk, ligge lenge, få masse kos og bare nyte livet, og kanskje en godbit eller to sånn innimellom..
Nei, nå får jeg legge meg, trenger å lade opp til det som skal skje i morra..
Aner ikke hva det er , men det blir sikkert gøy,
også blir det nok noen godbiter slik innimellom.
Hilsen kjekken Odin

6 kommentarer:

  1. Så gøy det er å ha ein leikekamerat! Godt skrive;-)

    SvarSlett
  2. Du er en kjekkas med glimt i øyet. ;-) Gleder meg til å lese mer om deg og Draumur...og lykke til på valpeshow..

    SvarSlett
  3. En skikkelig sjarmør det er du Odin, snart er du like stor og sterk som storebror og da kan det hende han må slite litt for å følge deg.
    Valpeshow det er kos det, maaaaasssse godbiter. Lykke til !

    SvarSlett
  4. Nå er det nok ikke lille Odin lenger. Du er en stor ,kjekk og voksende gutt, og så gøy det må være å ha en storebror.
    Ja, det skal bli morsomt med valpeshow. Kanskje vi møter noen søte jenter der også ?
    Vi får prøve å ikke være bøllete, men oppføre oss pent, så kanskje det kan bli ei sløyfe på oss.
    Hilsen Vinur !

    SvarSlett
  5. Ja vi kommer nok til å gjøre rent bord Vinur. Ikke noe kan slå to kjekke Islendergutter som oss !!:-)

    SvarSlett
  6. Sees på søndag Odin, et lite skår i gleden for din del er at vi nesten gleder oss mer til å se igjen store"broren" din!!!Jippi!!

    SvarSlett