Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

torsdag 8. desember 2016

Uten for komfortsonen

Å være i komfortsonen er behagelig.. Hverdagen fylles fort av aktiviteter vi gjør jevnlig,, enten fordi vi må det, eller fordi vi liker det. Kjent er trygt og godt og kan oppta mye av tiden vår.. der trives vi.
Jeg må innrømme at det å ha komfort og ha det behagelig er en mulighet i dag, og jeg trekkes mot det.
Så en dag i høst fikk jeg en dato av min søster. Den kvelden skulle jeg sette av... men fikk ikke vite hva det var... Nei vel.... da får man bare vente da... Jeg kunne glede meg, det ville bli en opplevelse. Spennende.. Hva var det vi skulle ut på nå? (Ja for jeg trodde det var vi. men...)
Det begynte å nærme seg datoen og jeg hadde satt av kvelden.. Hva var det jeg skulle ut på..?

Her var meldingen jeg fikk:
Dette er en gave fra meg til deg - en gratulerer med Mastertittel og fordi du fortjener det......

Hmm, dette var lovende. gleder meg... tror jeg... for jeg veit jo ikke hva det er ennå..
Neste melding:
Det kan hende det er litt annerledes enn du selv ville valg.... Ja vel.. dette her begynner å bli spennende,...
Så til neste melding:
Noen skal møte 17 eller 17.30 - så du kommer ikke for sent selv om det virker slik når du ankommer......dvs om du er der litt før gjør ikke det noe, men ikke kom så mye etter 18....
og ta med en topp du liker..
Oj. ja her lyser det av noe jeg ikke ville valgt ja... Hmm, hva har hun funnet på...

Jo da,, kvelden før .. DU SKAL PÅ VIP JENTEKVELD MED SYNØVE SORTE ????????
Jeg på jentekveld... makeup kurs og fotoshoot !!!!! F. ærru gæren??????

Men kjære søster var nok litt redd jeg ikke ville stille.... kjenner meg såpass... dette var laaangt unna det jeg ville valgt selv... Her ligger vi på nivået med vask og en strek på øyenbrynene om morran, maks 5 minutter, før jeg går ut med bikkjene, hodelykt, kjeledress og helst ei lue dratt nedover øya.
Gubben storkosa seg og sa " Dette hadde jeg jaggu godt av!!!".
Hmmm, har jeg det??? Jo da stille skal jeg , får man en utfordring, skal man ta den... Det er sikkert!. Søstra mi la meg til arrangementet, på face, ei venninne på face så det og lurte på hva i alle dager som skjedde... ( sier vel sitt)
Hadde nok bekymret meg mye siste kvelden, for om natta drømte jeg at jeg spiste opp lillehjernen min!! og den lå rett bak pakka ( ennå mer bekymringsfullt) og jeg møtte til fotoshoot med et stort hull i panna... Phu godt det var en drøm.. men her er nok grunnvollene ristet... kjærringa som liker å stå bak kameraet skulle nå foran... Ikke bra..
Dagen kom og jeg møtte opp som planlagt, bare å hoppe i det. Ganske ubekvem men men.... Jo da, ei blid dame møtte meg i døra, og ønsket meg velkommen. Inne i rommet satt en dame ved en lampe og ble sminket. litt lenger bak var et langbord med stoler og ved hver stol sto et speil..
og jeg som er så glad i speil da gitt...
Phu kaffe... holde i en kopp kaffe er bra.. da har man noe å gjøre.. engasjementet rundt sminken var stor.. og den ene etter den andre fikk det ene øyet sminket... så fikk du all sminken i hendene og beskjed om å sitte ved langbordet og legge det på det andre øyet selv... Hæ, hvem bruker 6 produkter bare for å sminke et øyelokk,..ha,ha,ha, så nok sikkert ganske bortkommen ut... Men den som gir seg er en dritt... Kopiering er jeg jo god på.. Så fikk vi en innføring i alle disse produktene.. Mange var ivrige og var tydeligvis gamle travere i denne verden. Jeg så nok ut som om jeg var på en helt annen planet.. Ante ikke hva de snakka om en gang.. men pytt pytt, se og lær. Om ikke, observer og la inntrykkene sige på.
Er forresten ganske god på observere folk. Noen hadde stort behov for å markere seg med sin kunnskap om sminke ( vi var jo 16 stk) mens andre jobbet iherdig med å legge på alle lagene. Jammen var det noen som satt og tegnet det de skulle gjøre også... Her er det jammen stor forskjell på seriøsiteten... Men det visste jeg jo det ville bli...
På samlebånd ble vi sparklet med div. øyeprodukter, fondation, rouge, øyenbryn, leppestift +++ følge meg litt som en stiv dukke i trynet.. men,, det var sikkert fint...
Toppen var når vi skulle dusje oss med litt fuktighet for å holde makeupen Fresh... pokker... ha,ha, synes jeg ser meg på jobben eller trening, med sminke og en sprayflaske for å freshe opp.... ha,ha,ha,

Så var det jammen meg selfie kurs.. Hallo, hva skal jeg med bilder av meg selv da.... Hjalp et par damer med bilder og vipps, følge jeg meg hjemme BAK kameraet( og fikk noe fornuftig å holde på med)... ha,ha, endelig litt på hjemmebane...
Så var det fotoshoot .. hallo, dette var nesten over kanten.. stå litt frem slik, bøy deg slik, snu deg slik, gjør slik, Dette hadde jeg nok syntes var morsomt for 25 år siden.... Men nå.. føltes litt kleint. 16 forskjellige damer i akkurat samme positur. ( og når jeg ser i minneboka for damen, så står jammen alle damer i hele Norge akkurat likt.. )
Når dama presenterer at hun hadde opplevd at noen hadde begynt å gråte når de så bildene sine fordi de ble så fornøyd.. ble jeg litt stressa... oj, her lå lista høyd..
Men god til å følge instruks, så fotografen virket fornøyd, og jeg kunne puste lettet ut....

Til slutt var det selvsagt salg av sminke og produkter.. for en horribel pris for ei dame som strekker seg til en øyenbryns blyant i året....Men, her var det shoppelystne damer som stilte seg i kø....
Kvelden ble avrundet og Ellen satte seg i bilen hjem.
Hva var det jeg hadde vært med på??
Jo for meg var dette en kveld hvor jeg virkelig fikk kjenne på det å være utenfor den verden jeg oppholder meg i til vanlig, og med et tema som også var ukjent.
Hva gjør Ellen da?? JO, hun lener seg litt tilbake og observerer, blir stille og venter til det går over.. ha,ha, utrolig interessant. hvordan er vi når........
Har lært noe om sminke og hva man kan bruke av produkter. OG JO DA.. ser jo at litt sparkel kan forbedre litt på kjærringa..
For forbedringspotensialet finnes absolutt.... Det skal være sikkert...
Må faktisk takke min kjære søster for en kveld jeg kommer til å huske lenge.. og kanskje ikke minst ha med meg denne følelsen av å være utenfor komfortsonen som voksen. Ikke så ofte vi er det lenger..Har jeg bare godt av.... var det noe jeg hadde valgt selv.. absolutt ikke. Hadde jeg godt av det? absolutt...
En erfaring rikere..

Og ja da.. du skal få se et par av bildene...






2 kommentarer:

  1. he he høres ut som vi er ganske like :D Er nok best å holde seg i komforsonen...

    SvarSlett
  2. God jul til dere alle sammen. Håper på et aktivt 2017 med mange koselige oppdateringer fra hverdagslivet deres. Det er så trivelig å følge med. Ikke minst med flotte bilder og små kommentarer. Ha et riktig godt nytt år!

    SvarSlett