Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

torsdag 1. desember 2016

Skryteblogg denne gang


Denne gang er det lillegutt som skal få blogginnlegg. Therron, som har vært phalene, pappilene, phalipapp, Hulken, kjekken, rotta og ikke minst mammas lille gutt.

Etter en to år lang diskusjon og mange meninger, så har nå diskusjonen blitt avsluttet en gang for alle. ( håper vi)
Vi møtte hyggelige Linda Kjeksrud på Dogs4 all som skulle se på knerten..( ja det er jo også en klengenavn )... Linda skrøt av vår lille kjekkas.. og mente at det absolutt er verdt å omregistrere han til Papillon. "For det er jo det han er". var kommentaren. Synes nok denne eieren er litt skeptisk, for hun fikk nok samme spørsmålet flere ganger. "Har han godkjente papillon ører nå da?"ha,ha,ha,
JA det har han... så Linda skrev en bekreftelse til NKK. NKK, fikk alle original papirer og ikke mange dagene etter kunne jeg se på min side at jeg hadde fått meg papillon. ( og ja. her har han ennå et annet navn ;-)  )
Og når disse papirene kom, oppdaget jeg at jeg har glemt å søke mellomtittel i klasse to..
Gikk gjennom resultatene og ser at Therron har fått mellomtittel i klasse tre i hopp allerede..

Søknaden om mellomtittel er godkjent.
Rase/Breed: Papillon
Navn/Name: FREETAIN's Thornado Jothero
Reg.nr/Reg.no: NO47281/14

Gratulerer med mellomtittel!


Vi har gleden av å meddele om at deres hund har blitt tildelt tittelen(e):
Agility Hopp klasse 3

Kan ikke annet enn å skryte litt av Therron, liten hund, men så mye,mye mer enn jeg hadde forventet når han dukket opp her for et par år siden.
Therron var gammel nok til å konkurrere på Kløfta i Januar i 2016. Vi har vært på stevner i 12 helger. og bare på den tiden har han gått fra å starte for første gang, til å være en klasse 3 hund med mellomtittel i hopp, og på veg til en i agility også. Therron har klart å krone året med to cert, ett i hopp og ett i agility.
Nå skal vi bruke 2017 til å få erfaring. For med kun 12 helger på stevne er det en gutt med stor fart, mye vilje, stor innsats, bra med kunnskap og nesten null erfaring. For et år 2016 har vært!!
Jeg ser at Therron har mer inne i forhold til fart, men vi må jobbe med å skaffe erfaring, som igjen vil gi mer fart og det å kunne tåle mer pushing fra meg.
Jeg og Therron skal ha masse glede, ha det gøy, gå gode løp, prøve alt vi tror vi kanskje får til, og gå på alt vi kan, men med fart og gode løsninger som mål... Resultater klarer jeg faktisk å ikke fokusere på under stevnene, Blir jo stolt når det går bra selvsagt, men viktigste er å løse arbeidsoppgavene vi har satt oss. Setter av hele 2017 for å bare "trene", bli bedre kjent med hverandre, og forbedre timingen vår.. Så skal vi reise på stevner og ha det hyggelig sammen med mange flinke agilityfolk. Heldigvis er det utrolig mange flinke i klasse 3 liten, noen å lære av og sammenligne oss med.
MEN, det viktigste.. ha det gøy underveis og lære mer..Håper på et skadefritt og lærerrikt 2017...
Værste er at vi må begynne å trene på utstilling også... må jo få noen resultater som papillon.. Så i romjula starter det jeg ikke synes er så morsomt som agility,... men Therron elsker vise seg frem, så det går nok bra... Han får bare dra frem Show dog`n så får mor vaske og klippe litt.. så skal vi håpe det holder.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar