Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 27. desember 2014

Jul i Isakstua

Ja,ja, det BLE faktisk jul i Isakstua i år også... 2014 har gitt meg noen utfordringer som jeg ikke hadde forutsett. Nemlig å møte på et fag jeg ikke mestrer.. Jeg har da hatt utfordringer før, ikke misforstå, men statistikkfaget har gjort at jeg skikkelig føler meg dum, uvitende og utrolig hjelpeløs. Det er kanskje det siste som er verst...hjelpesløsheten. Det å ikke klare å lære seg det man ønsker. leser og leser men det går ikke inn. Ja jeg forstår det i praksis, jeg forstår de store forklaringene... men når det kommer til de statistiske tingene jeg ikke forstår hva jeg skal med.... DA starter faenskapen.. Hva leter jeg etter ,hva har jeg funnet ut, hva skal jeg bruke det til??
Dette har tatt masse energi og mye tid.. og blir ikke en døyt klokere..
Men, mamma var min reddende juleengel.... kom hit med julekaker... tusen takk mamma :-) og gubben bestilte kransekake...
Gavene ble kjøpt inn... og her hjemme.. tja.. ble en god lørdagsvask og rydda litt her og der...
Helga før jul var det jammen besøk av barnebarn også.
Men som alltid blir det først skikkelig jul når jentene kommer hjem. Slår ikke feil, da blir det liv i hele huset og jammen ble det jul i år også.!!!
Huset fylles av latter og glede, nisser finnes frem, juletre, spontane skiturer, hunder som får trim uten at mor er med, hyggelig bytur med skravleselskap..
Lille julaften var vi alle klare... og som vanlig ble det Taco til middag og varm sjokoladefondant med vaniljeis til dessert.. gaver, latter, gode samtaler, og ikke minst... årets spillkveld... Monopol i år..
( og må bare si det...... bare må... JEG BLE ÅRETS MONOPOLMESTER! etter over 4 timer..)
Tusen takk for gode minner i år igjen Odd Idar, Hanne, Mette og Kristoffer...
Her er noen bilder av jul og romjul, og selvsagt hunder og vinter og gaver og jenter og gutter og.... vel bekomme.
Hundebesøk i adventstiden.. men Runa ble ikke med gitt.. men 4 av 5 er vel ikke verst??

Genseren vi hater over alt, men nødvendig for en liten gutt med veldig naken mage og kort veg ned til snøen...

Og jeg har lært at det er noe som heter "one foot".
 
og balansen var i orden !

Før Mette kommer hjem må bikkjer bades..... allergien er på plass og da må i hvertfall vi gjøre alt vi kan for at hun ikke skal bli syk..

Ikke det cooleste Odin veit, men må man så må man..
 
Forskjell, for lillegutt han elsker å dusje.. varmt deilig vann.... han skulle ikke bades med masa seg opp til Odin...
 
Så kom nissen på besøk.. litt før julaften.. men,men .... hadde nok vært snill i år lell..
( lillebror..som mente at mamma`n hans ville bli sååå glad når han kom hjem med helskjegg.)
Vi andre er litt mer tvilende til det..

Så var (lille) julaften her for oss.....
Gaver til alle, og noen bør åpnes først... leke og strupe.... (og i løpet av et par døgn hadde Therron knerta og tømt to av dem....) men ødelagte leker er også dritcoolt...

Høy stemning .....
og høy lue.....
 
kjekk kar.....
 
og som det pleier.... pakker alle steder....nå er det bare å holde ordne på mitt, ditt, vårt ....

Så var det spill og moro resten av kvelden ..før jentene fortsatte til sin pappa, sin stemor og sine småsøsken..
Mor har prøvd å lese det hun ikke kan... men blir lett distrahert....
og vi har både hatt tid til skiturer og flotte og kalde turer på jordet..

 
Therron har funnet noe kjempespennende... et eller annet sted nedi der..

Så var det en pinne som hang fast i denne h.-... genseren.
 
 3 flotte gutter.


Gutten i farta... Snorri elsker å løpe gjennom snøen.. og blir som en snømann hele bikkja.

Naturen er kunst i seg selv

Så er det bare å nyte kulden og leke seg med lys, snø og vinter..


og man får isklumper under potene......


og plutselig... ei kjempediger linselus...


naturen rundt oss er vakker , om man bare kikker etter....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar