Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

onsdag 31. desember 2014

Godt nytt år !

Tenke seg, et nytt år er snart forbi.
2014 har vært et år med utfordringer, overraskelser, flotte bobilturer, agility, trening, konkurranser, jobb, venner, utfordringer, skolestart, tur til Paris , naturopplevelser og mye, mye mer.

Hundene har fått en stor del av hverdagen vår. De er våre aller beste venner i hverdagen, og for meg er hundene det samme som helse. Min fibromyalgi får ikke overtaket da jeg MÅ ut og gå, jeg HAR meldt meg på konkurranser, jeg VIL på den turen, jeg HAR mange venner i miljøet. Derfor må nok det kjedelige siden av helsa mi vike for det som er godt og bra. Gjennom trening, reiser og klubbarbeid har jeg fått et liv med mye hundegalskap, passe trening, og aktivitet på et nivå som kroppen holder ut.. ( ja nesten i hvertfall) Og det takket være alle dere som jeg trener med, som jeg møter på konkurranser, på treningshelger og ellers gjennom hundene. Dere gjør at jeg klarer å overhøre den kjedelige delen av helsa.. Tusen takk....
Mest av alt var vel overraskelsen og den kjappe bestemmelsen med at Therron har kommet i hus. Snorri viste at det å være stor hun i agility ble det for tøft for han.. Det ble for høyt å hoppe og det var ikke noe gøy.. Dag to av konkurransene gikk ikke, så vi vurderte pensjonering av Snorri på agilitysiden.
Jeg hadde nok sett på Phalene før, intelligent liten hund med masse futt... Det må vel passe oss....?
En tur på Inderøya for å gjøre litt rekognisering. Der skulle det være en oppdretter jeg kunne stole på.. Så innmari skummelt å bytte rase.... ( ja om vi skulle prøve noe annet da)
Innen vi hadde reist derfra var en liten Phalene gutt på 2 dager plutselig bestilt gitt..merkelig..selv om det viste seg at denne karen ble superliten og vi "byttet han ut" med en litt større versjon ( ja for hadde vi først bestemt oss for en til, så måtte vi jo det)  Så gikk det tre uker og Therron kom til oss. ( vips.... så hadde vi tre hunder gitt) En herlig liten tøff kar som har lovet meg å bli en god agilityhund når han blir "stor".  Selv med et brukket bein og operert ut to melketenner... så utvikler denne karen seg slik han skal... Tok litt tid før Odin innlemmet han skikkelig i flokken, men i utgangen av 2014 har vi en flokk med tre flotte karer, en på 4 år, en på  3,5 år og en på 6 mnd.
Ja for i utgangen av 2014 har vi ikke en phalenemann men en pappilon.. så blir spennende å se hva 2015 vil bringe..phalene eller pappilon???? ha,ha, samme det. men har tenkt å stille denne karen.. han er utrolig flott..
På agilitybanen må jeg si at jeg oppnådde målene mine for 2014 før sesongstart omtrent. Odin skulle ta noen napp i klasse to.. han jumpet nesten rett opp i klasse 3, Snorri ble målt ned til mellom midt i året ( årets største agilityseier for min del) og gikk kjapt opp i klasse 3 i agility, men vi mangler ett napp i hopp. Det kommer rett og slett av at jeg safer når jeg brifer og Snorri safer aldri når han går.... så det jeg har brifet funker ikke når mor ligger 20 meter bak....ja,ja, målet for Snorri er å få det siste nappet i hopp, så han kan bli en skikkelig klasse 3 hund..
Ellers er målene får 2015 at mor skal bli en klasse 3 handler....og at Therron skal begynne å trenes opp. Ja vi har begynt litt tjuvtrening. Han kan vent( ja innimellom i hvertfall) bli, rundt( løper rundt ei colaflaske på stua) og frem.( ja så enkelt som å måtte løpe frem etter en godbit..ha,ha, og mat er denne lille karen glad i så det er ikke noe problem)
Men vi gleder oss til å pakke ut igjen bobilen, fylle den opp og reise rundt på konkurranser og ha det hyggelig men alle bekjenskapene vi får rundt omkring.
På skolefronter har jeg møtt nye utfordringer, men med eksamen allerede i februar og mars, er det bare å komme i gang med masteroppgava i løpet av høsten.
Årets siste dag har vi på Otta, og der er det ikke akkurat Therron-tette gjerder så mor må være med ut... Da er min turkamerat kameraet med og jeg vil med disse bildene ønske dere alle

Et riktig godt nytt år ,
og vil ønske dere alle alt godt for 2015...
Vi snakkes...
 
Å leke i snøen er dritcoolt
Går fort unna, så bildene blir litt morsomme men like fort uskarpe..
 
 
Må innrømme at det er enklest å ta bilde av Odin ute i snøen....
 
To flotte islandshunder, glad i dere gutta...
 
 
 

 
 
 
 
Her står de og skuer ut over Otta ( ja eller helt ærlig skravler litt med nabobikkja...)
 
Det var det siste for året
Godt nytt år ønskes fra alle oss i Isakstua

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar