Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

fredag 22. februar 2013

Odin har fått damebesøk.

Denne gangen må jeg gi ordet til Odin selv, han slipper meg ikke til, dette var for privat...
Dette blogginnlegget vil han skrive selv, værsegod Odin.

Hei folkens, veit dere hva, for noen dager siden ringte en mann og spurte om jeg ville ha meg dame.... Hallo, selvsagt vil jeg ha dame !!!!!!!
Men veit dere hva den helvetes kjærringa sa.: " Kan jeg få tenke på det!!" Ær'a gæren.... selvsagt vil jeg ha dame!!!
Hun ringer og snakker og snakker i telefonen.Hallo, jeg kommer ikke til ordet og får sagt noe som helst....
"Ikke noe å tenke på, kom med'a jeg har sett henne før, Nikita heter hun, og det er litt av ei reim....."
Plutselig hører jeg om avlsråd, hvem trenger råd i slike saker.. kan da dette her jeg, kom med dama så skal jeg vise dere....

Så er det snakk om avlsprosent og greier.... Hvem trenger å kunne prosentregning for å få seg dame.. Hallo,dere må ikke sjekke inavl's prosent for å få lov.....
og hvem i hel....... bryr seg om prosentregning?

Så hører jeg det er snakk om om vi passer sammen, ingen kan vel vite det før jeg får prøve vel.. Det er jo da man finner ut om nøkkelen passer låsen, for å si det slik......

Jeg prøver å komme til ordet da det blir ringt til eieren av den damen, Linn heter hun visst.
Dette er dritflaut, hvem ringer til mamma'n for å sjekke kvaliteten før man får seg da.... hallo...!!!
Sjekker slekt og arv og gener... Huff nå går jeg og gjemmer meg.. Dette her blir for flaut......
Jeg er da en voksen mann, trenger ikke å vite om hele slekta for å få seg et lite nypp vel...og at matmor ringer mamma'n...... huff.. hvordan skal jeg kunne gå ut og vise meg etter dette.....

Flere telefoner... blir det dame, eller ikke???? Nå har jeg gått og lagt meg.. dette her tar tid....forstår ikke hvorfor det er så mye snakk, liker mer action jeg....
men, får bare ligge her og håper at det snart blir litt ....på meg.....for å si det sånn....

Nå har'a snakket med snart alle jeg kjenner, oppdrettere, avlsråd, "svigermor". Jammen litt av et styr for litt morro......

Men snart hører jeg at det er avtalt at jeg skal få besøk.... Denne dama er virkelig vakker....., ja litt oppi åra i forhold til meg, men hun har vel godt av litt lammekjøtt tenker jeg.....

og veit dere hva, i dag kom hun på visning....
Pen var'a skal jeg si dere....

tenkte jeg skulle drøye det her litt.... Jeg lot dem tro hun ikke var klar jeg,kan jo ikke ødelegge morroa med en gang... nei., får drøye det litt....

Smiska alt jeg kunne....., og jammen tror jeg hun synes at jeg var en kjekk kar...

Ja ikke at jeg noen gang har lurt på det, men det hjelper på sjøltilliten da.......
Hun hadde reine ører og ..... ja der godsakene er når hun reiste..... skal nok huske meg til i morra tenker jeg.....
så får vi se om det blir noen godsaker da....
Får ikke privatliv en gang.. Der står de og skravler og ser på....
Hmmm, nå skal jeg legge meg på lading og drømme.........
så får vi se om det blir saker i morra......
natta folkens........,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar