Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 29. april 2012

Ting skjer, og våren er en travel tid

Ja,nå har samtaletimer og våren tatt all tiden min.. Så, beklager,lite blogging på meg.. Men, ting skjer allikevel.. Snorri begynner å bli god igjen i foten sin... Halter litt om han raser litt mye, men det er mer og mer som skal til for at haltingen kommer. Så det her kommer til å bli bra..... Se bare her, det er full fart..:
Det er deilig å begynne å trene igjen med Snorri,vi har mye å øve på.... Vi tenkte det snart er klart for hans første utstilling. Vi stiller derfor på Røros... Blir kjempespennende å høre hva dommeren mener om gutten vår. De er jo så forskjellige disse to gutta. Men, rart med det... hundene blir som med ungene.. de er jo de herligste og flotteste i hele verden....;-) Men da vil vi få litt mer kvalifiserte uttalelser.. Se hvor forskjellige de er
( og på bildet på toppen ) Snorri er en aktiv krabat, men er en herlig fyr.... Odin er HD røntghet, og fikk resultatet B hofter. Det var bra!!! Når jeg har sett bilder av han nå, ser jeg at Odin har endret seg i vinter.. blitt mer mann.....
Odin gjør seg best med grønn bakgrunn, men det er nok litt tidlig her på Fåberg... Jeg og Odin trener agility. Det har gått litt trått, men har nå funnet Odin sin motivasjonsfaktor,nemlig freesbye.... Odin løper gjennom banen så fort han kan, bare for å få løpe etter denne gummidingsen.. raring.... Vi er ikke superflinke, har masse å lære, men det kommer seg. Bare de siste 2 mnd. har Odin begynt å søke hindrene selv, og forstår mer hva vi driver med.. Det begynner å bli gøy.. Dessverre var matmor litt storkjefta i fjor, hun sa hun skulle stille i minst en agilitykonkurranse i 2012. Og 2012 går jammen fort!!!!! huff, at man ikke kan lære å holde kjeft.... Så nå må jeg finne meg en konkurranse vi kan stille opp i.. en liten en helst.. Så kanskje blir det agilitykonkurranse på Røros på søndagen etter utstillingen.. Huff, det blir gruvsamt, men men er man storkjefta så får man stå for det... Vi er vel ikke klare, men får stille opp og lære... Her er noen bilder av oss "in action"..
Men, heldigvis skal vi trene agility både på Frya ( og vi gleder oss til å treffe de som skal dit ;-) ) og til agilitykurs hos Hans Thollef.. Vi må da vel lære litt etterhvert..... Nå er det matmor sin kunnskap og kondis som er problemet.. og det er det myyye værre å få gjort noe med! men åper alle får en flott vår, vi kommer snart tilbake...

2 kommentarer:

  1. Flotte gutter og alltid kjekt å lese bloggen din, siden jeg har 2 på nesten samme alder:)
    vi kommer kansje også på kurs hos Hans Thollef om vi får det til:)
    Men er helt nybegynner, men det virker utrolig kjekt ut :)

    SvarSlett
  2. Så bra!!! hadde vært superhyggelig å treffe dere !!! Gleder oss til å treffet til helga, og agilitykurs hos Hans Thollef.

    SvarSlett