Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

mandag 16. april 2012

Og plutselig er vi stor gutt

Endelig er hvileperioden over, og Snorri skal få begynne å trene igjen.
I dag skal vi på lydighetstrening.
Foten er nesten helt bra. Eller skal jeg si føttene.....
Ikke lenge etter at han begynte å bli bra på den ene foten, så begynte han på en annen. Men,men var nok noe med belastningen.
Nå er i hvertfall gutten skikkelig i farta. Og med det mener jeg SKIKKELIG!!!
Snorri koker over bare han ser andre hunder. Energinivët er helt på fullladet Duracell nivå.. og det med extrem power..
HAn tar helt av.......
Nå får han løpe på jordet og være fri hund igjen.. Herlig!
I går tok vi noen bilder, og det er jo da man merker at han har blitt stor gutt.
Tenk, snart 8.mnd stor.. Og da mener jeg stor :-D Skikkelig kompakt kar med sine 15,5 kg.Ikke tjukk, men skikkelig rektangulær....
Bare se!!!
Snorri har fortsatt et flott lynne. Elsker alle og jobber godt når han skal det.
Snorri må noen utstillinger i sommer, slik at vi får se hvor kjekk denne karen er ut ifra rasestandarden. Med så forskjellige hunder skal det bli morro å se hva dommerene liker.
Vi har planer om Røros, Trondheim og spesialen i hvertfall, så får vi se hva sommeren bringer. Må i hvertfall lære å stå først.
All lydighetstreningen gjør at han slenger ræva ned så fort det er en godbit i nærheten.. Denne gutten har matvett :-)
Vi har alltid syntes Odin er liten. Og ved siden av sin bror er han jo det. MEN, det ble noen snapshot av han også, og jammen ser jeg at han begynner å bli en røyslig kar han også... Så det blir en spennende utstillingssommer for oss med to kjekke karer i ringen.
Siden vi har trent en del agility i vinter, begynner det å løsne litt etter all treningen. Etter at jeg innførte freesbye som motivator, er det ikke noe å si på farten heller. ( Ja utenom min egen, nå har jeg blitt for treg)
Odin søker hindrene selv, og jobber som bare det...
Nå gleder vi oss til videre trening med begge gutta, til Islandshundtreff på Frya, til utstillinger, til min første agilitykonkurranse ( hjeeelp, har vært storkjefta og sagt at vi skal starte på en iløpet av 2012)
Men det aller første er at Odin skal på HD røntghen på tirsdag...
Så her er det en hverdag med hund , hund, litt jobbing og mer hund..
Ha en flott våruke alle sammen, nå stikker jeg og Snorri på trening

2 kommentarer:

  1. Snorri er jo blitt den lekkerbisken!!! Ja, alltid spennende med utstilling, men dette kan du jo så det går bra. Blir spennende med HD røntgen, det venter vi også på....

    Skulle ønske vi hadde mulighet til agility, ser jo så gøy ut!! Med freesbee hadde Freya blitt skikkelig motivert, for det er det gøyeste!!!

    SvarSlett
  2. Følger med bloggen din,synst Snorri er en kjempe flott hannhund :) Spennende og følge med,takk for en fin blogg :)

    SvarSlett