Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

torsdag 29. desember 2011

Utstilling i LETO hallen

Ja,ja, mye rart man finner på i jula.
F.eks. det å stå opp klokka 05.45 for å reise på utstilling. Bikkjene skulle vekke Hanne( min eldste datter) Og hva gjorde de?? Jo, dyttet henne ut av senga og la seg i god varm seng... alt for tidlig for en bortskjemt Islandshund å stå opp.
Snorri skulle være der klokka 09.00, så det var bare å komme seg opp.
Når man er 4.mnd og 4 dager er det jo på tide å begynne eller??
Snorri var alene i klassen sin for små pyngler ( les 4-6 mnd.)
Men han gikk jo utrolig bra, helt imponert jeg....
Her er den flotte kritikken hans:
Meget god type,vakkert hode og uttrykk, korrekt utformet hode, tydelig stopp,godt snuteparti, bitt i felling.
Sterk overlinje for alderen, god brystdybde for alderen,litt rektangulære kroppsproposjoner, velutviklet høyt ansatt hale, meget god farge,kraftig valpepels, tiltalende vesen,meget gode bevegelser.

Se bare hvor fint vi sto :-)
Så var det finale mot den flotte dama til Marianne. Snorri ville nok helst leke, men gjorde jobben sin :-)

Og jammen ble den flotte lille fyren vår BIR-valp!!!
Kjekk kar, ikke sant ;-)
Så var det bare å vente neon timer for det var Odin sin tur.... Bajas så kjempeflott ut i dag, og disse svenskene kom jammen med noen flotte eksemplarer de også..
Men, Odin gikk inn i ringen og gjorde jobben sin han...
Flott kar, men jeg ser jo at han har litt å gå på på bredden. Trenger nok noen kilo til denne karen vår.. men flott er han, hør bare her:

Kritikken var:
Gode proposjoner, typisk hode, litt lave øre-proposjoner, exellent overlinje og haleposisjoner, god underlinje, litt fransk, litt løse albuer, korrekt bak, godt temperement, frie bevegelser, gode farger og kvalitet.

og på bildene ser jeg jo at jeg burde rettet opp beina litt. Dette er Odin i god avslapning... :-)
Men exellent og CK, så vi fikk en ny runde med de store gutta..
Her er Bajas:
Og den flotte svenske:
Derfor ble vi nummer 3 denne gang. Men jammen gjorde Odin jobben sin.


Ellers er det trange kår når man er på utstilling:
Utstilling er slitsomt og morsomt på en gang....
Snorri var med i gruppefinalen, ble ikke plassert ( selvsagt) men for en jobb han gjør i ringen. Går pent, står pent og gjør akkurat som han skal...
Gutten til mamma`n sin det.
Så vi reiser hjem stolt over gutta våre som har gjort en strålende jobb...

2 kommentarer:

  1. Kjempebra - gratulerer så mye!
    Og jeg tilstår...jeg er MEGET svak for spesielt Snorri jeg også :)
    Godt nytt år (- det blir forresten veldig spennende å følge disse gutta i utstillingsringen neste år!)

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Så moro:)
    GODT NYTT ÅR og lykke til med hundelivet i 2012:)

    SvarSlett