Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

torsdag 22. desember 2011

Snart jul i Isakstua

Nå er jentene mine kommet hjem til jul, og da blir det jul i huset, samme hva.
Hundene er helt på styr, ingen av de faste rutinene følges.
Det er "alltid" noen som er våkne, og "alltid" noen som sover.
Ja. min sykdomsperiode har vel allerede ødelagt det som var av rutiner.
Men med antibiotika-nivået høyt hevet, blir det nok frisk jul i år også.

Hanne kom hjem på lørdag. Da var det en som var fra seg av glede. Odin kjente igjen Hanne, og viste det med hele seg når hun steg av toget.
Snorri hadde jo aldri sett dama, men hei, Odin er jo glad for at hun kommer, så da må vel jeg også!!
Snart var det to som ble glad i hverandre... Veldig glad :-D
Vi "gamle" er jo ikke i 2.etg til vanlig, så nå har Snorri funnet en hel ny verden der oppe :-)
Og jentene koser velvillig !!
Mette tåler ikke hunder, men koser allikevel.. Ja, her blomstrer det opp både hovne øyne og snufsete nese,tett i bringa, men litt hundekos må til allikevel. ( en av grunnene for at vi ikke har hatt hund før Mette flyttet fra hjemme)
Snorri har jo blitt stor gutt, 4 mnd nå !!
I år ble det ikke tid til noen julekort før nå.
Vi satte av en liten time på Maihaugen, to med lungebetennelse, to hunder som har vært alt for mye inne i det siste ( derfor veldig klar for å gjøre helt andre ting enn å stå rolig) Og to jenter som ikke helt var klar for 10 minusgrader i dag. Og på toppen, mor med nytt kamera, aldri brukt før...
Ja, ja, livet er en utfordring..
Her er noen av bildene :-)
Selv med litt uklar linse i kulda måtte jeg ta med dette.. Herlige jentene mine...
Da er det julepynting og masse kos som står på planen resten av jula.
Den 29.reiser vi til LETO hallen på utstilling med begge gutta. Snorri er jo så vidt gammel nok, og Odin skal få vise seg frem for siste gang i junior vil jeg tro.. ( Har jo blitt stor gutt )
Her i Isakstua feirer vi jul Lille julaften, da jentene har du skjønne søsken i Ringebu som de er sammen med julaften. Det er en hyggelig tradisjon, da vi kan låne både jenter og kavalerer kvelden før til julekos og gaver. I år skal vi være sammen med Odd Idar sin sønn og barnebarn, så i år får vi barn i huset julaften også.. Blir kos....
Resten håper jeg at jeg kan fylle med ( å være frisk selvsagt), et par skiturer med Odin, hyggelige turer ute med begge gutta, være sammen med familien, Min eldste vil være med til LETO hallen, blir hyggelig. Og vips, så er vi i 2012....
Nå skal vi bare pynte hus i morgen, så det er klar for Isakstua`s julekveld...

2 kommentarer:

  1. Så flotte jenter, riktig så fotogene! Ja når barna er kommet i hus da er det jul!
    En riktig god jul og kos dere.

    SvarSlett
  2. Så fine bilder og kjekk lesing på bloggen din.Spesielt siden jeg har 2 unge islender gutter selv:) Må nok kansje bli litt bedre og oppdatere min og;)

    SvarSlett