Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 22. mai 2010

Sommer

Varmen siger inn, sola varmer kalde kropper, endelig sommer.
Deilig å kaste de varme klærne å få sol på vinterbleke kropper.
Føttene er myke under, lenge siden vi har hatt sand og grus under tærne.
Vondt å gå, men deilig å gå barfot på varm bakke.
Vi flytter utendørs, spiser middag ute, jobber ute, og ordner ute rundt huset.
Sommerens inntog har av erfaring korte varighet,
og gjør at vi nordmenn må forte oss å nyte den gleden sommeren kommer med.
Vi vet at sommertiden går så alt for fort.
Derfor må vi fange hver en solstråle og kjenne hver varmegrad.
Nesten så man får dårlig samvittighet for ikke å være ute
og nytter alle solens stråler.
Ingen tid å miste, selv om kroppen blir både rød og sår.
Det er jo så få dager i løpet av en sommer man nyter varmens overdådighet.
Nå skal jeg utstyre meg med solkrem og godt tålmod,
og nyte hvert et sekund.
Så sommer, bare kom du, jeg er klar....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar