Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

søndag 10. mai 2015

En hundehelg

Mai og juni er i hundenes tegn. ja nesten som resten av året her i huset, men nå er alle helger fylt opp.
I helga har vi vært på agilitykurs som jeg gikk inn i litt spent, påmeldt med to plasser. Holder kroppen? Holder hodet?
Med godt mot reiste vi i går morges.. Klar til dyst. Beate Harms sa hun pisket oss og var direkte. Ha,ha,ha, Særlig !! Gode tilbakemeldinger og klar tale. Alltid med et smil og med en vilje til å hjelpe meg videre i vår utviklingen på banen. Får raskt svar på det jeg lurer på. Forskjeller og likheter på gutta. Hva funker for en, men ikke for den andre...
Som hjelpeinstruksjon fra Beate: Ellen , "Nå har du den røde hunden".. Eller, "Ellen, Nå er det den svarte hunden..", og etter hvert. Ellen, "nå har du den ferske".
Er ikke helt sikker på om jeg klarer å holde alt fra hverandre akkurat nå..men det ligger der....
City og Highway !!! Følg med, gi gode signaler, vær tydelig, for sen, for tidlig, fokus, være PÅ !!!!!
Som jeg sier til andre.. har jeg også fått i retur i helga. 100% fører, 100% hund. Særlig Odin leser dette godt. Når mor ikke gir maks, gir ikke han det heller.. Snorri er mer på hele tiden..
Etter en herlig dag med masse gode tips og masse læring, avsluttet vi med en hyggelig grillkveld. Hunder som løp rundt i hagen, mens vi kunne sitte og spise og snakke.. hund selvsagt ;-) Idyll.
Snart kjente vi alle at øyelokkene begynte å bli tunge, så det var bare å komme seg hjem, fore bikkjer og hoppe til sengs.
Våkna i dag, tung i kroppen, seig i huet.. en kropp som faktisk var litt tom... Men var jo bare halvveis...
Kjente at det ikke var 100% i starten, men Beate fikk dama i gang... skjerp deg Ellen, vær på!!!!! Takk, trengte den  :-) ( og det hjalp)
Snart så jeg at Odin også begynte å bli sliten.. Da kunne jeg dra frem en liten fersk hund som alltid er villig til å bli med. Therron fikk gå litt i tillegg til de store gutta..
Beate sa hun skulle svinge pisken mer i dag, men den så vi ikke noe til. ( Hadde vel fortjent den egentlig...)Så jeg endte med tre hunder på kurs.. Galskap,..men det holdt inn....

Takk til dere som har vært med på kurs( Monica, Vibeke, Sidsel og Anja. Kjemphyggelig Takk til Odd Idar og Lucas som kom med deilig vafler og kaffe begge dager( deilig), og som kjører utstyr og stiller opp hver gang jeg finner på noe .. takknemlig.
Ikke minst takk til Beate Harms for å spre ut masse tålmodighet til meg en hel helg. Skal prøve å bruke alt du har lært meg.
Nå er målet å komme seg opp av senga i morra tidlig...( litt i tvil akkurat nå)
Helgas blinkskudd ble av to gode venner utenfor agilitybanen ( for mine hunder på banen rakk jeg ikke ta bilde av gitt..)

 
 
Venner
 
To gode venner som deler noe stort,
en følelse av troskap, felles erfaring er gjort.
Tosidig omsorg mellom liten og stor,
fra hjerte til hjerte,
fra bror til bror.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar