Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

lørdag 25. januar 2014

Ut med telelinsa i dag

Hmm, veit ikke hvorfor ,men i dag tok jeg plutselig med meg telelinsa ut. Pleier ikke å gjøre det, da det er håpløst å ha telelinse når jeg fotograferer gutta i snøen.
Ja,ja. hvorfor ikke? Siden formen er elendig hadde jeg kledd på meg masse klær og tok med meg skinnet å sitte på. For her snør det

Odin og Snorri underholder seg selv godt på jordet, så kan mor leke seg med kamera og innstillinger.
Blir alt for lite fotografering til at jeg blir god på innstillingene og velger riktig under vanskelige forhold som snø, svart hund, for lite lys etc.etc. og da er det jo som med alt mulig annet.. man må trene, og trene, og slette og slette bilder..
Jeg satte meg på en haug med tømmer og knipser litt der ute i den hvite snøen. Veit ikke hva som gjør at jeg oppdager det, men plutselig blir jeg iaktatt. Av denne:

Ugla sitter og følger med gutta som leker rett under treet. Hver gang jeg knipser, vrir den hodet rundt slik som bare ugler kan.... uhu.... ser deg nok!!
Ja noen følger med, mens andre leker under treet helt uvitende..
Hva er det du kikker så på mor?
 
Du mor hvor skjer det, jeg er klar til å være med.
men denne hemmeligheten skal jeg ha for meg selv.. jeg og uglemor/ ja eller uglefar. Noe jeg ikke kan så er det kjønnsbestemmelse av ugler....
Liker nok ikke den innpåslitne dama som har oppdaga den. Men det VAR en grunn til at jeg skulle ha med telelinsa akkurat i dag..!
Der jeg sitter på skinnfellen min kan jeg leke meg med kameraet. Uglemor/far følger med når bikkjene er i nærheten, men når de løper videre slapper hun mer av. Ja driter faktisk i dama som sitter der nede. Får ikke tak i meg lell tenker hun vel
 Noen bilder kan man leke seg litt med

En liten "snømaur " kanskje?

Alt vi ser er gjemt under ei stor lyddempende dyne...
Hva som skjer under den aner vi ingenting om, men at det skjer noe er jeg sikker på. plutselig styrter bikkjene bort til "noe" som skjer under der.. Noe som rører seg, noe som lukter... Noe er det.. men bare fantasien vår som kan si hva....
Er ikke obs nok ellers hadde jeg fått et bedre bilde.. men plutselig kjører toget forbi, bryter stillheten, og ikke minst bryter alt det hvite. Noen ganger er det deilig å ha en farge å hvile øynene på.. Ikke bare helt hvitt. Kjenner en liten bit av følelsen de har de som går dagevis i kun snø... Bare hvitt,hvitt ,hvitt. og her fikk vi plutselig nor rødt "i øyet".. Det suser forbi, før stillheten og det hvite overtar igjen.
 
Og her har det vært en gnager.. En skikkelig diger en. ( Snorri)

Og om man leter finner man motiver selv i snøen
Deilig med snø mor!!
 
 
Og pinner er det alltid nok av... Selv om det alltid er bare en som gjelder
 
Morsomt å leke seg...
 
Ikke noe særlig å ta hundebilder med telelinse, men skulle bytta ut julebildet på bloggen. Så da får jeg knipse ett lell.

Og i det vi skal gå opp igjen ser jeg jammen uglemor/far i toppen av grana litt lenger bort.
Men nei da.. uglemor/far sitter på sin plass

Altså har jeg antagelig uglemor OG uglefar.... ?? Jeg aner ikke hvilken ugle dette er, vet du??

De gjorde dagen litt spesiell i hvertfall.. Ha en god helg folkens!

T.o.m.Odin har snødd fast på taket denne vinteren..

1 kommentar:

  1. Det er ei hauk-ugle :) Jeg hadde ei utstoppe ei i mitt "tidligere liv", det var flott å se bilder av ett levende eksemplar!

    SvarSlett