Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

onsdag 15. desember 2010

Agility

I går var det agilitytrening igjen.
3. uker siden sist, og jeg var litt spent på nhvordan Draumur ville reagere.
Første runde gikk han kjempefint, godt driv og stor innsats.
Men i andre runde skjedde det noe...
Midt på stigen hoppet han ned, og derved var det slutt.
Draumur ville IKKE mer... ikke hoppe, ikke tunnellen, ikke slalom...
Hva skjer??
Det virket som om han midt på stigen, kom på redselen ift. vippa....
Han gjemte seg under benken igjen og var helt imot å gjøre noe som helst.....
JEG VIL IKKE !!!
Ok, da prøvde vi å avslutt med litt hopp.. nei,
JEG VIL IKKE!!!
Jeg lirket og lurte, men ikke snakk om..
Til slutt fikk vi til 2 hopp med masse ros og kos etterpå, før vi kastet inn håndklet for dagen..
Hva som skjedde aner jeg ikke, men vi får prøve på igjen i morgen...
Ikke så tøff denne lille gutten min :-)

Men NB !! NÅ er han kjempeflink med å ikke bjeffe på andre hunder....
DET er seier det skal jeg si dere...
Han er mye tryggere sammen med andre hunder,
og Draumur har blitt flink til å leke......

2 kommentarer:

  1. Kjenner igjen dette med "jeg vil ikke / tør ikke" Sånn er det med Barfi også. Det skal så lite til før alt plutselig er skummelt. Det er bare å jobbe videre med å få dem trygge på alle hindrene.

    SÅ flinke dere er med bjeffinga (ikke bjeffing mener jeg) :-)

    Gikk det bra med deg da?

    SvarSlett
  2. Ja da, alt går kjempefint... Prøver å passe meg..og alt ser veldig fint ut..

    SvarSlett