Velkommen til bloggen min

Hyggelig at du kikker innom.
Denne bloggen ble startet i april 2010 etter kjøp av vår første islandshund Draumur, og blir til mens jeg går.
Den handler mye om våre hunder, og det vil jo selvsagt handle om hverdagens gleder og bekymringer.
Velbekomme!!
Ellen

mandag 14. juni 2010

God ferie

Snart står sommerferien for døra.
Rart dette, skal bli godt med ferie, men allikevel rart å ikke se alle "ungene mine" på nesten to måneder.
Nå er det refleksjon, rapporter, rydding, vasking, avslutning og oppsummering.
Ikke mange jobber man avslutter hvert år, før man går på igjen med videre arbeid.

Etter et skoleår merker jeg at dagene har vært lange, og det er mange som krever mye av meg i løpet av et skoleår.
Her er det ikke bare elever som skal ha sitt. Foreldre, helsesøster, PPT, HAB, REHAB, barnevern,administrasjonen, sentralt i kommunen, utdanningsdirektoratet og mange, mange fler som svever rundt i systemet og påvirker vår arbeidsdag.
Lange dager med møter og planlegging,undervisning og samarbeid.
Men givende dager som gir meg glede, lyst, mot og iver til å fortsette videre
mot nye utfordringer vi vet alltid står rundt neste sving.
Men det viktigste av alt hva jeg kan gjøre for hver enkelt av elevene "mine".
Hver enkelt krever forskjellige ting, og på sin måte.
Tenk for en reise jeg får være med på.
Vi er med på den første tannfellingen, den store oppdagelsen og gleden av å kunne lese,
se elever danne nye vennskapsbånd, se elever som sliter finne gode løsninger og stoltheten av å få til, det å kunne være med å bygge opp selvtillit og stolthet over å være den de er, det å kunne trøste og være en de kan snakke med når ting er vanskelig.
Hva mer kan man ønske seg av en jobb?

Krevende, ja absolutt.
Slitsomt, ja innimellom
Stort ansvar, alltid
Givende, hver dag
stolt av alle " ungene mine", uten tvil.

Sammen med gode kolleger skal jeg forhåpentligvis kunne gi dere den skolehverdagen hver enkelt av dere fortjener.
Men en ting er sikkert. Nå trenger jeg å legges på ladning slik at jeg kan gi dere et nytt skoleår med den innsatsen dere elevene krever og fortjener.

God ferie alle sammen, neste år bringer nye utfordringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar